Alla inlägg den 18 mars 2017

Av Niclas Bernhardsson - 18 mars 2017 22:44

   

Lördag och Ullis och jag funderade på om vi inte skulle anmäla oss till barpumpen, den har ju varit riktigt grym och satan vilken träningsvärk jag fick sist. Sagt och gjort. Vi bokade imorse, efter att jag skjutsat Felix till sitt jobb. Han övningskörde lite inne i stan först. Riktigt segt att gå upp så tidigt. Väl hemma så somnade jag iofs om innan vi gick upp. På plats så var det ett glatt gäng och så roligt att det är några flyktingar där och tränar också. Jag tror iaf att de är flyktingar. Förra gången fick jag som sagt var ordentligt med träningsvärk så det låg ju nära till hands att tro att jag skulle ta det lugnt nu. Men icke så Nicke! Det går liksom lite emot mig. Full fart och man fick verkligen kämpa ibland. Riktigt roligt också och när jag kör bicepscurl, med stång, får jag en fruktansvärd pump i armarna. Jag försökte spänna lite på kvällen för att ta kort men det gick liksom inte att återfå just den bilden jag ville ha! :-)

När vi ändå var där så fortsatte vi med spining och nu var det intervaller på schemat. Det passade mig utmärkt men när det var fokus på styrka så körde jag lite fortare, jag vill inte bygga för stora ben. Sara menade på att de inte hoppar fram men det är en sanning med modifikation. Har man, som jag, hållt på med bodybuilding i sju år så verkar det finnas någon form av muskelminne. Alltför mycket benböj kanske heller inte är så bra men iaf. Nu var det ett riktigt bra spinningpass och det kan det nog bli mer av. Egentligen var tanken att cykla långt hemma idag. Men men, planer kan ändras. Och sen skulle det visst vara en föreläsning om barfotaskor, eller snarare så skulle Born to Run komma och föreläsa. Först var jag inte så jättesugen men några tips kunde man ju få och det skulle vara kul att träffa Svempa och gänget och förstås se de nya lokalerna. 

Väl på plats så hejar vi på Svempa och tar en kopp kaffe. Det är några bekanta där och vi pratar lite innan föreläsningen skulle börja. Men det var mer som ett säljmöte och jag lärde mig ingenting och några av de saker de pratar om tror jag inte riktigt på. Det är dock mina åsikter men att t.ex säga att om man inte kan sitta på huk ordentligt så kan man inte ha ett, enligt dem, rätt löpsteg, som är mer som lätt och fin jogg, köper jag inte. Däremot köper jag att de flesta springer alltför monotomt och det är en grogrund till skador. Det gör jag själv mycket och jag försöker att variera mig så mycket jag kan genom att springa på skogsstigar. Kanske är det just det som jag får ta med mig då. Men blir man mer intresserad av löpning och bygger upp sig bra så är ju mycket vunnet. Däremot skulle jag valt en annan väg. 

På kvällen sen så kunde jag inte riktigt hålla mig utan drog igång trainerdatorn. Men den strulade som sjutton så det tog tre uppstarter och på den sista uppstarten så valde jag demoprogrammet och valde mitt förra pass som motståndare. Då hade jag någon, iofs mig själv, att kämpa emot. Rätt kul! Det blev mer som ett fartlekspass och jag snittade 32,2 km/ på en ganska backig bana och fick 72% i snittpuls (jmf med max på löpning). Snittwatt 183 och hela 607 watt som max! :-0 Men det var inte många sekunder... Kul att ta i lite ibland. Kadensen blev 80 och jag verkar få inrikta mig mot 82-83 varv/minuten. Det kan väl inte vara för lågt då man kör tempo?


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström


Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten, Bernhardsson Måleri



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards