Alla inlägg den 2 april 2017

Av Niclas Bernhardsson - 2 april 2017 22:00

Upp på morgonen och Ullis ville få till en långtur men det ville inte min häl. Den var rejält svullen från igår och jag ville absolut inte belasta den utan var mer sugen på att cykla. Och Felix var visst tidigt uppe. Han ville kolla på bilar och eftersom han har jobbat natt i veckan var vi förvånade att han redan var uppe. Vi hade först tänkt att jogga och sedan, då han vaknat, tänkt åka in med honom för att kolla bilar. Nu gick han till gymmet och Ullis och jag kom aldrig iväg. Jag tänkte slänga på trainerdäck på min ena cykel och drar bort det slitna däcket på cykeln och skall kränga på det nyinköpta trainerdäcket. Det köpte vi på Sportson, i Skärholmen. Jag uppfattade dem som lite kaxiga, iaf var den ena av killarna det. Den som egentligen hjälpte oss var nog inte det men han drogs nog med lite grand då jag frågade om de ville ha ett samarbete och kanske ge mig lite rabatt på bra saker till cykeln. Nåja, jag köpte två trainerdäck, utplockade av den mer hjälpsamme killen. Och nu, idag, skulle jag alltså slänga på ett däck. Men vad f-n! Det är ju ett 26-tumsdäck! :-( Och det var det andra också. Dessutom begagnade. Hmm, surt! Bara slänga på det gamla och slitna däcket igen. Det har ju fungerat hyfsat att köra på det också. 

Sen, när Felix kommer tillbaka, åker vi in till Nyköping. Eller rättare sagt Bergshamra där Haag & Carlsson har något jippo. Det var fullt ös där och vi kollar bilar och lyssnar, oundvikligt, på musik. Men rätt kul. Felix fastnar till slut på en BMW och efter ett tag blir det provkörning och visst. Den var som en dröm och efter mycket velande blev det till slut affär. Tror det blev en 2008, så den var absolut inte ny men kostade ändå.... 37 gånger mer än min första bil. :-) Det var för övrigt en gammal 142:a. Volvo för er som inte visste det. Nu är förstås penningvärdet annorlunda men skit i det. Jag tycker det verkar vara en riktigt bra köp och Felix verkar nöjd. Lite roligt att han fick snurra på ett hjul och vinna ett pris sen. Hjulet slutade dock aldrig att snurra och säljaren stannade sedan hjulet på vinsten dubbla DVD-spelare, som man sätter i baksätet. Ullis och jag hoppades på en hotellövernattning. :-)

Väl tillbaka hemma, det verkar ha tagit hårt, så somnade vi och sov som stockar! :-0 Sen blev det lite mat och nu ville vi både ut och springa. Det verkar ha skett under med min häl för hela svullnaden hade lagt sig och det kändes bra. Jag smetade på både Voltaren och Linnex i morse. Nice! Eftersom jag glömt mina nycklar i Flakens bil så sprang vi till honom, i Trosa, och hämtade dem. Det blev bara några korta ord då det började att skymma och man inte ville bli kall. Vi sprang genom Hunga, både till och från Trosa. Det är ett litet, litet samhälle med max ett tiotal hus men hela byn verkade vara ute för det hejades friskt. Det var som om de kom ut då det blev mörkt! :-) Lite roligt. Men trevligt förstås. Väl tillbaka i Vagnhärad så hann vi precis in på affären men endast för att inse att Ullis får traska till ICA-trossen för att handla lunch imorgon. Det var rätt utplockat. Vi fick ihop 15,25 km och rätt lugn fart men jag tryckte på i några backar, rätt skönt! Sen avslutade jag med lite massage i den grymma stolen från Ergonova! Me like!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards