Alla inlägg den 12 april 2017

Av Niclas Bernhardsson - 12 april 2017 20:00

Ja, det var ett jäkla tjat på mig men det känns så jäkla bra att vara igång igen. Visserligen så hade jag riktigt ont i hälsenan efter gårdagens löpning men efter att ha simmat med eleverna och dessutom gått en hel dag var det lite bättre. Men det var länge sedan jag haft så ont i hälsenan. Den som jag fick en skada på för över tre år sedan. Då jag gick över till lite lättare skor. Men eftersom jag inte sprungit på över en vecka så blev det riktigt ömt den här gången. Jag hade dock bokat in Core och när Ullis och jag äter mat så bokar vi även in spinningen. Det var visst Carina som skulle ha spinningen också och eftersom hon är så grym ledare så ville vi testa hennes spinning också. Väl på plats så börjar vi värma upp och det är riktigt stelt i hälen men det går. Och vad skönt att flåset är med också. Inga problem att hoppa och skutta med bra tempo. Och kroppen ser, i spegeln, inte ut som den heffaklump den borde göra efter den här veckans dåliga mathållning. Jag är nog snart på banan igen. Och passet då? Jodå, det började hårt men skulle "sadisten" Caina inte lugna sig med magmanglingen? Nä, det blev värre och värre och när man skulle ligga på magen över en bänk så gick det inte. Vi åt ju precis innan och nu låg det och tryckte på magsäcken! :-0 Urk, jag höll på att spy! :-) Så där fick jag fuska lite men snart nog var jag igång igen och jag skulle inte ge mig fastän magen bara skrek efter nåd! Ruggigt pass och det var riktigt skönt när det var över. Det märktes att många var tagna för det var inte det värsta tempot på att plocka undan sakerna. Sen var det snart nog spinning och jag hjälpte en som var ny på Safiren att ställa in hennes cykel men snart nog var jag igång själv och började trampa lite innan passet började. Sen var vi igång och Carina berätta lite kort om hennes upplägg och det var lite annorlunda och det kändes inte så jätteengagerat från en början men med facit i hand blev det kanon. Iaf för mig för man lade lite upp det så det passade en själv och jag ser på pulskurvan att det blev ett bra pass med många, och bra, intervaller! Riktigt bra och skönt pass och det dröp om svett på slutet!

Nu blev ju passet riktigt bra och speciellt med tanke på att Carina fick hoppa in med kort varsel! Wow! säger jag!

   

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards