Alla inlägg den 13 april 2017

Av Niclas Bernhardsson - 13 april 2017 23:33

Ullis sprang tidigare under dagen och hade bokat in sig på spinning och jag hade röjt lite på tomten och samtidigt jobbat lite med Enklaresport. Så kvällen hade jag löpning inplanerat men gärna lite längre. Men som vanligt så kommer jag inte iväg så tidigt som jag tänkt och det blev inte mer än klubbpasset idag. Och idag var det endast Flaken som dök upp då de andra hade förhinder. Zon 2-pass, stod på agendan idag och det var ju bra att det var Flaken som var med för han brukar ha en förmåga att alltid köra lite för hårt på sina lugnare pass. Men vi provade lite olika stigar och vägar idag och det blev en hel del i skogen och det var ju bara kul. Och en massa prat förstås. Typ i ett! :-) 

Snart nog ville jag ut på grusvägen och vi kom ut ungefär vid Lundby, då vi kört i skogarna däromkring. Och det känns som om man sprungit hur långt som helst då man springer i skogen men det är typ alltid 30-40% kortare än man tror. Så vi avslutade lite lättare och kom snart tillbaka till Vagnhärad och vi nöjde oss med runt 11,4 km och snittet blev inte bättre än 6.43 min/km men jag ser att det var skogslöpningen som drog ned det rejält. På resten höll vi visst runt 6.20 ungefär. 

Hälsenan höll och det var skönt. Jag mjukade upp den lite innan och det var nog smart. Nu, efteråt, så känns det konstigt nog ingenting men det är säkert lite stelt imorgon bitti. 

Fredag imorgon och då försöker jag få in lite cykling. Ute eller inne, det får vädret bestämma. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards