Alla inlägg den 16 april 2017

Av Niclas Bernhardsson - 16 april 2017 21:46

Så var det söndag och jag kände en hel del revanschlust från fredagens tuffa trainerpass och tankarna har kommit att det är helt kört med mitt mål. Men men, hoppet är ju det sista som överger en och att man känner sig sliten då man tränar mycket är ju helt naturligt. Men jag är ju fortfarande rätt långt ifrån de mängder det känns som jag borde ligga på. Hursomhelst så är min huvudplan många pass i zon 2 men idag ville jag kötta på och få ett kvitto på att jag är med i matchen. Men det började inget vidare då jag råkar dra ut fel sladd och hinner bara komma en minut innan datorn dör. Sen tar det lite tid innan jag är igång igen och nu får jag varken pulssignal eller kadenssignal. Surt sa räven. Och ganska direkt så känner jag att det är tungt redan vid 30 km/h och det tar musten ur mig. Men vad f-n! Nu blir jag sur och kör på istället. Och nu trycker jag upp mig i runt 40 km/h. Jag valde faktiskt en velodrambana som förstås är helt platt, om man bortser från att det är lite upp och ned i svängarna. Fast nu satt jag fast styrning då jag inte orkade hålla på att svänga i fem mil. Sträckan var alltså 50,0 km och 200 varv. Redan vid 10 km så undrade jag om det verkligen fanns en chans att hålla uppe tempot för det var riktigt jobbigt det och så fortsatte det men Ullis trampade bredvid mig och hon hade valt en bana som hon visst var själv på och hade hon det kämpigt med motivationen så kunde väl jag också ha det tufft. Tänkte jag. Så jag borrade ned huvudet och bara körde. Men det blev alltmer varmt och svetten bara flödade. Jag blev lite chockad att jag fortsatt kunde hålla farten men nu var det hälften kvar och allt oftare började jag få tankar på att ge upp. När det bara var en mil kvar var jag superslut och fick verkligen kämpa. Under mig hade det blivit en stor pöl och det såg ut som jag pinkat på mig, big Time! :-0 Galet blött och varmt. Vi skulle förstås öppnat upp ett fönster men ingen ville heller gå av cykeln. Jag är så stolt och glad att jag lyckades hålla ut hela vägen och mitt snitt blev till slut 41,2 km/h och tiden blev 1.13''15 Visserligen var det bara fem mil och det på en trainer men det tände iaf lite hopp i mig. :-)

   

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards