Alla inlägg den 4 maj 2017

Av Niclas Bernhardsson - 4 maj 2017 23:11

Ullis skulle iväg på modevisning och jag traskade bort till Safiren och bytte om. Det var nästan med haltande steg men nu är jag rätt säker på vad hälsenebesväret beror på. Jag stretchade rätt mycket innan och sen började jag jogga så sakteliga och tanken var terrängvarv men jag tog en längre uppjogg via våtmarkspromenaden och när jag närmade mig elljusspåret så drog jag vidare mot Hunga istället. Tyvärr hade det sladdat upp vägen och det var rätt stora stenar på vägen. Hälsenan kändes allt bättre och snart nog började jag köra fartlek och fick för mig att dra in på sörmlandsleden också. Men det var lite för knixigt för hälsenan så jag ångrade mig efter några hundra meter och sprang ut på Hungavägen igen. När jag kommit typ sex kilometer så vände jag och började jogga tillbaka. Fartleken började dock ta ut sin rätt och jag kände av hälsenan emellanåt och fick sänka på farten och jogga resten. Det blev ganska precis 12 km och strax över 1.10 vilket gav en snittfart på 5.52 min/km. Pulsen blev 150 slag/min. Känns rimligt. Skönt med bastu efteråt.


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html


Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten, Bernhardsson Måleri

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards