Alla inlägg den 16 maj 2017

Av Niclas Bernhardsson - 16 maj 2017 22:05

Så var det tisdag och återigen så orkade jag inte ta cykeln till jobbet. Och vädret verkade lite lynnigt och osäkert. Men framförallt var jag ohyggligt trött så det blev bilen igen. Väl på jobbet så blev det fokus på löpning och en hel del löpskolning, tror det är bra att lära barnen från början. Idag blev det bättre drag och några sprang riktigt fort. Väl hemma så var jag bara tvungen att lägga mig på sängen och det kändes ju inte så värst bra. Men till slut blev det fart på mig och jag fixade lite mat tills Ullis kom hem. Hon cyklade iaf. Och skulle man kunna springa ikväll? Det var frågan då jag fick sådan ohygglig träningsvärk från loppet, i lördags. Det blev ju inte jättebra uppladdning med sjukdom och hälsenebesvär. Så jag får nog ändå vara nöjd, så här i efterhand. Ullis och jag åkte iaf ned och vi hann slänga av min tempocykel hos Rainy, som är min servicekille. Det känns bra att kunna lägga det åt sidan och ägna mig mer åt träning. Det är tveksamt om det går att göra så mycket åt hjulen men det finns säkert en del watt att plocka på drev och kedja. Kanske t.o.m på pedalerna. Efter det så var det full fart ned till banan och där ser vi att Flaken kommer joggandes och han viker av och hämtar upp Tokan. Vi börjar jogga och kommer typ ett varv innan Rydholmaren dyker upp på cykeln. Själv så strular hälsenan på mig och jag måste stretcha lite mer. Sen ut igen och det blev några varv till. Lite stretch på det och sen ordentligt med löpskolning. Egentligen var det "Olgor" som stod på schemat men det var väl mest Tokan det passade in på idag. Både Rydholmaren och Flaken skall ju springa Varvet i helgen och Ullis var förkyld och jag sliten efter helgen. Jag bestämde mig för att försöka hänga på Flaken och Ullis stretchade lite extra och körde lite rehab.

Så var det dags och det var en liten chock att komma igång men snart nog kändes det rätt okey. Nu var det bara 2x3x400 meter med 45 sekunders ståvila mellan intervallerna. Tror vi låg mellan 1.30-1.34 och det räckte utmärkt för mig idag. Efter det hade jag tänkt att jogga resten men det blev inte så många varv och jag stannade på strax under 7 km idag. Bra start och nu måste jag öka för att komma ikapp. Bara kroppen känns okey så.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards