Alla inlägg den 23 maj 2017

Av Niclas Bernhardsson - 23 maj 2017 22:30

Nä, jag skall inte skylla på Peresen men låt mig börja från början. Jag blev rejält uttorkad på jobbet då jag stod i solen  hela dagen, i princip iaf. Och på slutet så började jag känna mig riktigt törstig och väl hemma, det blev förresten bilen igen då det var regnigt imorse, så var jag så slut så jag lade mig på sängen och knoppade en stund. Efter det blev det bråttom och grabbarna hade varit och köpt lite mat så jag fixade iordning det. Men det var ju attans att jag slarvar så med vätskan. Jag nästan drog i mig en Loka helt själv och Felix undrade vad det tagit åt mig. Och eftersom svärmor fyllde år så bestämde jag och Ullis oss för att springa lite tidigare och sen åka och gratta henne. Men vi kom inte iväg så tidigt som vi önskade och jag var tvungen att stretcha konstant då hälen irriterade mig. Men efter ett antal varv började jag att känna mig rätt okey och jag bestämmer mig för att testa på lite intervaller. Tanken var väl 10-12 stycken 400-ingar iaf. Men innan vi hinner börja så kommer resten av gänget. Det är Flaken, Rainy, Peresen och Tokan. Ullis bestämmer sig för att köra mera uppjogg och löpskolning igen med dem. Och visa dem lite av det vi fick lära oss i helgen. Jag körde på med mina intervaller och jag hade tänkt att ta det lite lugnare för jag började få ont i huvudet. Det hade jag haft i någon timme nu och jag undrade om jag började bli sjuk. Första intervallen går på runt 1.33 och det lät lite för fort. En minuts vila och nästa då? Jo, på 1.30 Hmm, för snabbt. Sen fortsätter det att sjunka och jag blev nog för inspirerad av gänget som joggade runt. Då bestämmer jag mig för att köra en Setvila och få nya krafter. Men huvudvärken tilltar och nu börjar jag få kämpa. Sen, på andra intervallen i det Setet, så hänger Peresen med och jag tror nog att han skall tappa men han verkar hänga på och i sista kurvan så börjar jag bli helt slut och tror att jag stumnar totalt. Men när jag kollar klockan, efteråt, så ser jag att jag har 1.21 och Peresen var säkert 3-4 sekunder före! :-0 Oj, ett ämne för 400 meter! Det får vi kika mer på sen!

Jag är iaf rätt slut och orkar knappt jogga ned utan vill bara hem. Känns som solsting light, eller något. Ullis och jag stannar till och köper lite fika och det åt jag nästan upp själv hos svärmor. Grattis, Siv! :-)


Mina, lite väl snabba, tider:

Uppvärmning. 34 minuter

400-ingar, 1 min Ståvila

1.31,1

1.30,1

1.27,4

1.27,1 - Setvila 2 min


1.25,2

1.21,1 Tack så jävla mycket, Peresen! ;-)


Skämt åsido så var det skönt att få ta ut sig! Efteråt blev det cola och lite fika. Nu känner jag mig okey igen och det var nog inte en förkylning på G.


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards