Alla inlägg den 30 maj 2017

Av Niclas Bernhardsson - 30 maj 2017 22:19

Så var det tisdag och dags att känna på lite löpning igen. Nu var det ett relativt kort men hyfsat hårt SD-pass som gällde och jag var sugen. Helt klart! Väl hemma från skolan så fixar jag lite mat och Ullis och jag tar oss en liten tupplur efter det men sen ångrar jag mig och tänker att jag kan ju lika gärna lägga mig en stund i den proffsiga massagestolen och så får det bli. Det blir en underbar massage och jag tror jag valde Refresh-mode, den här gången. Sen höll jag på att somna till ordentligt och det blev lite bråttom. Väl på plats så är det bara "mara-folk" så det är enkelt att snacka om dagens pass. 4 km SD, dvs snabbdistans. Och kul att Ullis kändes sig pigg nog att prova på och de andra som var där var Flaken, Tokan och Rainy. Den sistnämnda hade även gjort klart servicen på min tävlingscykel och han kände sig nöjd och det kändes bra för mig. Det är väl egentligen kedjan som han skall byta sen. Sen har jag inte så mycket att skylla på. 

Vi joggar iaf några varv på banan och kör sedan lite stretch och löpskolning innan det är dags. Jag och Tokan bestämmer oss för att köra runt 4.30-fart och de andra lite långsammare. Så var vi igång och jag tyckte det gick lite väl fort i början men det var nog bara jag som inte var varm. Så jag undrar hur min form egentligen är men det gick å andra sidan lite snabbare än tänkt också. Men pulsen höll sig stabil och det kändes rätt bra. Lagom flåsigt men långt kvar till riktigt ansträngande men det är klart att det är ju så mycket längre på lördag. Men jag har ju ett bra pannben. Hursomhelst så kändes det riktigt bra och jag är full av tillförsikt. Enligt Tokans klocka så höll vi 4.23 i snitt och min klocka visar t.o.m 4.21 i snitt men jag låg iofs utanför. Skall vi räkna prick 400 meter/varv så blir det istället 4.28 så gott som. Nåja, stabilt och fint, jag är nöjd! Pulsen som max på 173 och det indikerar ju på att det inte var så blodigt. Min maxpuls bör var 192 nu och min tröskelpuls på runt 182-183. 

Nä, nu är det nedtrappning som pågår och jag skall köra 1-2 pass på Cross Trainern nu. Eventuellt lite löpning på torsdag. 

På vägen hem så hämtade vi tempocykeln och Rainy har dessutom monterat på en sadel som jag skall prova. Det blir spännande. Men det blir nog efter maran. Natt natti! 

Tack för servicen, R!


 


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova (kontakta gärna mig vid intresse!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten, Bernhardsson Måleri (5000kr)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards