Alla inlägg den 9 juni 2017

Av Niclas Bernhardsson - 9 juni 2017 16:00

Fredag och vad har hänt med cyklingen? Nu känns det som om det var länge sedan jag cyklade och det har tagit emot på slutet. Och jag har även funderingar på om jag drabbats extra hårt av pollen i år. På varje kort innan maran så ser jag klart tagen ut och mot slutet av loppet så kom det regn och det började gå bättre att springa. Och jag har bara blivit tröttare sedan jag börjat med allergitabletterna så de skippar jag nu. Tanken är ju att det skall gå bättre att träna, inte sämre. Hursomhelst så har jag haft riktigt svårt att komma upp i tid på morgonen men idag fick det banne mig räcka. Men det var segt och jag fick verkligen kämpa för att komma upp. Det är lätt att bli bekväm. Upp på cykeln och sen iväg. Rätt skönt väder men jag tog på mig en tjock cykeltröja så det blev, med ryggsäcken på, rätt varmt på ryggen. Väl framme så var jag tvungen att snabbt byta om då det rann på ryggen. Och inte är jag så bra på att fylla på med vätska. Jobbet sen var mest att få barnen aktiverade på ett bra sätt då de nu, nästan, fick välja själva vad det skulle göra. Sen hem igen och det var fortfarande segt och det var inte tal om att ta i på något sätt. Bara transportera sig och pulsen snittade jag på 141 dit och 138 hem. Rätt lugnt alltså. Men hyfsat mycket vind så lite förvånande att jag inte hade högre puls på hemvägen. 36 km cykel iaf. Det får väl duga idag. 

Kvällen sen avslutades med att, tyvärr, se Sverige bli förnedrade av Frankrike, i fotboll. Det var iaf känslan man fick innan. Men jag kom på andra tankar då jag hörde Kim Källström säga en intressant sak. Mentalt så har många gått på semester och den där sista procenten, som är så viktig i t.ex fotboll, saknas nog för många och med hemmapublik så har Sverige minst lika god chans till seger. Det var så sant så. Det var inget jag hade tänkt på och det lät rätt och rimligt. Det borde ju jag veta men inget jag tänkte på. Och vad spännande match och vad våra forwards såg bleka ut. Men det är å andra sidan inte Färöarna som stod som motstånd. Det är lätt att missa vad t.ex Markus Berg står emot. Och vilket slut! Wow!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards