Alla inlägg den 10 juni 2017

Av Niclas Bernhardsson - 10 juni 2017 22:00

Lördag och Ullis behövde jobba igen. Som vanligt segt att komma upp men jag tror jag vaknade då hon gick iväg. Så snart nog var jag uppe och efter att ha vaknat till ordentligt så packade jag träningsväskan och gick bort mot Safiren. Jag ringde Svarte Petter och kollade läget. Han skulle komma bort till mig då jag vaknade och prova ut en våtdräkt han hade beställt. Han lät lite sömndrucken men det visade sig att han var ute och motionerade. Bra där! Jag kommer iaf bort till Safiren och mina simgrejer kunde jag struntat i då simdelen fortfarande var avstängd. Så jag bytte om för att köra annan träning och gick då in till Cross Trainer-rummet och satte igång. Klockan 10.00 var jag tvungen att vara tillbaka så det var bara att köra igång. Kanske skulle jag hinna med lite bålträning också men man brukar ju vara lite slut i magen efter någon timme på Cross Trainern. Tanken, om jag nu hade någon innan, var väl egentligen att bara ligga i zon 2 och det lät ju rimligt. Dock lite tråkigt. Men jag körde på, motstånd 13, som vanligt, och lagom rpm. Typ runt 65-70 varv i minuten. När jag var uppe i runt 15 km, tror jag det var så körde jag extra hårt i en kilometer och sedan gick väl luften ur mig. Det blev 17,52 km och 65 minuter. Sen hade jag tankar på bålträning men jag såg att det skulle bli lite bråttom. Fort hem och där väntade Svarte Petter och vi hann knappt ta kaffe förrän en kund ringer på i butiken. Fort ned och hjälpte damen, som det var. När Ullis kom hem så blev det förstås en vanlig tupplur innan vi försökte komma igång. Tyvärr började vädret bli sämre men vi testade väl. Vi kom ca. 4 km innan det började regna och då vände vi hemåt och nöjde oss med det. Kort men kul tur. Bra tempo emellanåt och kul att dra om några lokala cyklister i bra fart.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards