Alla inlägg den 11 juni 2017

Av Niclas Bernhardsson - 11 juni 2017 22:26

Söndag och dags för en cykeltur men det blåste en hel del och det verkade inte mojna, tvärtom. Men snart skulle vi ut men vilken väg? Ullis röstade att vi skulle köra mot Södertälje och jag hade väl tänkt mig en större runda men jag skulle ändra mig. Med mina hjul så betedde sig nästan cykeln som ett segel och det var lite småläskigt. Fast på vägen ut, mot Järna, så var det rätt kul för det gick rätt fort i medvinden. Som det var för det mesta iaf. Men Ullis tycker hon sinkar mig och säger att jag kan åka före. Okey då, tänkte jag och skall dra på när jag får ena tempopinnen i handen! Ojdå! Tur att det inte hände något. Den skall visst sitta fast men jag vill ställa in cykeln perfekt och då vill man inte kapa och montera dem för bra. Men visst skall dem sitta fast. Nu blev jag ju medveten om det och det förklarar också att den ena pinnen alltid vridit sig. Jag tar in mot Södertälje och när jag kommer in i Pershagen så vänder jag och efter någon minut, eller två, så möter jag Ullis och tycker att han kom rätt tidigt! Det blir hon glad över och vi diskuterar om vi skall ta en fika och kommer överens om att Saltå Kvarn blir bra. Vi börjar ihop men sen tycker Ullis att jag kan dra på igen och absolut. Det kör vi på men jag växlar över och tappar kedjan efter ett tag. När jag slänger på den så ser jag Ullis en bit bort och hon kommer nästan ikapp då jag är klar. Trevligt med fika och sen skall vi hemåt. Rak motvind och man får peppa upp sig lite. Och sen kommer det regn också och jag blir riktigt kall, fy bubban! Jag råkade trycka bort klockan en bra bit men det borde bli runt 6 mil iaf. Jag får kolla på movescount sen och se om jag kan räkna ihop det. Kanske lite kort men jag tror att det viktigaste är totalmängden och att lägga en stor del zon 2-pass och få in lite kvalitet också. Det kommer bli mer träning under semestern. Det kan jag lova!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards