Alla inlägg den 26 juni 2017

Av Niclas Bernhardsson - 26 juni 2017 21:39

En hel del jobb blev det men sen tänkte jag beställa lite från Powerslide då vi hade en hel del beställningar som kommit in. Men det verkade bökigt att få ihop allt så jag ropade på Tim. Jag som tänkt att avlasta honom men det tog bara 5 minuter så var han klar. Satan i gatan vad snabb han var. Sen fixade vi lite mat och det var riktigt gott. Efter det ville Ullis kolla in växthuset i Västerljung och jag hängde på. När vi kom hem så vet jag inte vad som hände men sömnklubban slog till och vi lade oss några minuter. Det dröjde dock inte länge förrän Ullis får mess av en väninna som vill gå och ta en kaffe och jag passar på att gå upp och dra iväg till Safiren för en kvällssimning. Jag kom samtidigt på att Rainy hade skickat ett mess om att han skulle fixa iordning en längre utomhussimning men jag kände att det inte var läge för det nu. Nu är det full fokus på Stadsloppet och jag ville främst få till lite rutin idag. Imorgon blir det ett kortare löptest på några kilometer. Mest för att väcka löplusten och förstås se om hälen funkar. 


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten, Bernhardsson Måleri (5000kr)

Övrig sportutrusning: Enklaresport

Av Niclas Bernhardsson - 26 juni 2017 12:42

Måndag morgon och mobilen hade laddat ur sig och jag hann inte sätta på larmet igår kväll när jag väl stoppade den i eluttaget. Nåja, jag fick väl vakna när jag vakna sas och sen se om det hann bli någon morgonträning. Men jag vaknade i ganska perfekt tid för att traska bort till Safiren och väl på plats så märker jag att jag glömt att packa ned skorna. Men attans då! Nåja, det fick bli stakmaskin istället för tänkta 30 minuter på Cross Trainer. Men jag hinner knappt börja förrän jag märker att det gnisslas om maskinen och strax efter så står jag med ett handtag i handen! Oops! Dags för service, tror jag. Det blev 20 sekunder så det var ju inget att skriva hem om men det ställde till det lite i planeringen. Nåja, det fick bli gym direkt då. Jag körde igenom nästan hela kroppen med två sets/muskelgrupp och körde väl rätt hårt så det kommer jag nog att känna av. Efter ca. 30 minuter så gick jag in för mer löprelaterat och körde några övningar innan jag avslutade med bålträning. Men nu var jag ruggigt slut och orkade knappt stå i plankan i en minut. Det blev alltid minst två sets av allt. 45 minuter morgonträning och totalt sett rätt lugnt mot vad jag brukar. Slänger jag ett öga på pulsen så ser jag att jag snittade 101 slag/minuten och det är ju väldigt lågt jämfört med ren konditionsträning. Men jobbigt ändå. Skön start och jag passade på att köpa lite frukost på vägen hem. 


Och snart är det dags för Trosa Stadslopp, dvs det vi på hemmaplan förkortar TSL. Ett underbart lopp och jag är riktigt sugen men nu har jag ju inte tagit ett endaste löpsteg sedan Stockholm Marathon pga min ömma häl. Fast jag har hittat några bra övningar så jag kommer ändå att köra loppet och imorgon blir det några intervaller för att känna på. Och av en händelse så hittade jag ett två år gammalt blogginlägg om just det årets lopp. Det kanske inte gick precis som jag hoppats på men ändå inspirerande att läsa: http://niclas-b.bloggagratis.se/2015/06/26/11128676-trosa-stadslopp-sa-gick-det/

I år så är målet ännu högre satt och jag har sagt att jag skall springa på under 35 minuter. Och nu skadad så det ser ju inte så lovande ut men å andra sidan så har totalformen aldrig varit så bra. Så den här veckan blir det lite formtoppning för det här loppet är något alldeles extra! :-)


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten, Bernhardsson Måleri (5000kr)

Övrig sportutrusning: Enklaresport

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards