Alla inlägg den 27 juni 2017

Av Niclas Bernhardsson - 27 juni 2017 21:25

Så var det då tisdag och således dags för att testa hälen men först fick jag svar från Sportson, i Kungens kurva. Jag hade skickat ett mail till dem, lite på vinst och förlust, då jag letade efter en duktig mekaniker som jag tror skall jobba där. Eftersom jag fick sånt stort förtroende för den killen som var på mässan på Kalmar Ironman så ville jag gärna få hjälp av den killen. Och när jag och Ullis var förbi Sportson i Kalmar så hörde jag mig för och en person där sade att det måste vara Niko som jobbar i Kungens kurva. Och det blev träff. Så jag och Niko bokade in träff direkt och jag packade in min och Ullis cyklar och drog iväg. Och väl på plats så blev det som väntat en massa "cykelporr" och man bara myser då han pratar watt och keramiska lager mm. :-) Och jag fick väldigt bra hjälp så nu kommer jag inte att kunna skylla på materialet. Det enda negativa var att han tyckte att Ullis hade en mycket bättre cykel... Hmm, nåja! Men det kostar rätt mycket mer än att byta lite saker på cykeln.

Hursomhelst så kom jag till slut därifrån och väl hemma så var det mat och sen iväg till träningen. För idag skulle jag för första gången sedan maran belasta hälen med lite löpning. Tyvärr så kommer jag på att jag glömde packa ned astmasprayen så det skulle dessutom bli ett test att köra utan den också då. Sen jag började med den så har jag aldrig haft dessa konstiga pulspeakar i början så det skulle bli spännande. Vi hälsar på de övriga och det är Rainy, Tokan, Flaken coh Rydholmaren. När vi står där bestämmer jag mig för att iaf testa att springa med Rydholmaren för jag hörde att han skulle försöka hålla 4-minuterstempo på loppet på fredag. Det var ju mitt mål också men jag har ju inte varit i närheten av den farten på mycket länge. Men jag misstänkte att det borde ligga någon form någonstans. Kanske dags att den kommer fram nu iom min ökade träning. Fast jag kom inte så lång förrän jag känner att hjärtat är utanför kroppen och då bara i joggfart. Hmm, redan i slutet av första rakan är visst pulsen 181 och jag får sakta av lite. Sen kutar jag ikapp men samma sak händer igen. F-n, det är samma visa igen. 183 slag/minuten och då joggar vi. Jag får stanna och stretcha lite och sen påt igen. Pulsen ser ut som en berg -och dalbana i början och efter löpskolningen är det då dags. Pang! Och så var vi iväg. Mot slutet av första varvet så känner jag att jag får slita alldeles för hårt och jag ropar till Rydholmaren att jag hoppar av och kör 400-ingar istället. Då fick jag 1.32 Och helt klart så var jag tvungen att bli varm för nästföljande gick på 1.25 och sen 1.23 Men säkert för hårt för i nästa set så gick det åt andra hållet.  1.24'3, 1.25'4 och 1.25'9 Så lite för hårt för känslan var att jag är helt körd till TSL. Men å andra sidan så ser ju tiderna bra ut på papper. Men få och ruggigt jobbiga. Nåja, det får gå som det går på fredag. Det är en löparfest och jag kommer att göra mitt bästa. 

Hälen då? Nja, ont i början men efter stretch och lite uppvärmning så funkade den hyggligt men den gjorde ont igen på nedjoggen då jag landar mer stumt. Men starta på fredag kommer jag absolut att göra. Trosa Stadslopp missar man inte gärna! :-) Dock då med astmasprayen med och med uppvärmd häl!

   

Testintervall                   Tider


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr), Bernhardsson Måleri (5000 kr)

Övrig sportutrusning: Enklaresport

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards