Alla inlägg den 28 juni 2017

Av Niclas Bernhardsson - 28 juni 2017 22:42

Först lite jobb med Enklaresport och sen hann jag med att åka till tippen och slänga lite sopor och skräp. 

Väl hemma så fick jag lite bråttomjobb och det hann jag med också samtidigt som Tim bokade in en frakt med Schenker. Som givetvis inte kom... Nåja, det var ju i slutet av dagen men ändå. 

När Ullis kom hem var jag på affären och köpte mat och vi fixade sen till det och åt tillsammans. Sen ville jag gå en snabbis till gymmet och kanske köra lite rehab och simma lite. Ullis verkade tycka att jag blivit alldeles galen som bara vill träna och träna men så farligt är det inte. Nu drar jag ju ned på mängen inför Trosa Stadslopp och det var ju lite extra prio bara för att få hälen löpbar nu också. Jag provade ju att springa igår och efter det har jag haft rätt ont. Men jag vet ju vad det beror på och ser rätt positivt på det inför loppet. Och det vill jag ju heller inte missa så även om jag har liten ont på fredag så kommer jag att starta och chansa lite. Hursomhelst så kom vi fram till Safiren och det verkade som om simdelen var stängd men gymmet var iaf öppet. Jag bytte om snabbt och väl inne i gymmet så ser jag Jossan och hälsar på henne. Och skojar också för den delen för hon är ett tacksamt byte när det gäller sånt. :-)

Väl uppe på en Cross Trainer så kör jag lite lugnt i början och sen blir det fyra stycken korta intervaller där jag körde hårt i 400 meter och sen lugnt i 200 meter. Avslutning lugnt igen och det blev drygt 17 minuter. Efter det så körde jag lite övningar för ett bättre löpsteg och sen lite stretch. Det kändes genast bättre i hälen och jag är hoppfull inför loppet som sagt var. Men jag är mycket osäker på vart jag ligger just nu och mitt tidigare mål på 35 minuter kan jag nog glömma. Eller... Ha ha, jag kör så får vi se vart det hamnar. 


 

Underbart är kort?



Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr), Bernhardsson Måleri (5000 kr)

Övrig sportutrusning: Enklaresport

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards