Direktlänk till inlägg 29 juni 2017

Knådad av Svarte Petter - presentation av sponsor

Av Niclas Bernhardsson - 29 juni 2017 22:26

Idag tog jag det lite lugnare och valde att få lite massage istället och det blev så att jag messade Svarte Petter och hörde om han hade tid att knåda mig lite. Inga problem och det är riktigt skönt att veta att han så gott som alltid kan ställa upp. Svarte Petter heter han förstås inte utan det är Janne Karlsson, en god vän och duktig massör. Så här i lågsäsong så kanske han masserar mig varannan eller var tredje vecka men sista månaden innan Kalmar så lär det bli varje vecka. Men idag, dagen innan Trosa Stadslopp så behövde jag verkligen massage då jag var lite stel från måndagens gymträning och gårdagens löpning. Vi lade fokus på baksida lår och vader. Men innan så tog vi förstås en kopp kaffe tillsammans med Ullis och det blev lite trevligt snack. Inte alltid lika trevligt när man får massage för det är ju mer fokus på att få det bra och inte för att njuta direkt. Men jag är förstås riktigt tacksam! Efter ca. 15-20 minuter är man groggy som efter en helkväll med bröderna grus och när man stiger upp så känner man balsamdoften! :-0 

Ullis hade samtidgt svår beslutsångest vilka kläder hon skulle springa i. Själv har jag inga som helst problem. Visserligen har jag flera klubblinnen men det handlar ju bara om klubblinnet och sen korta kompressionstights. De gillar jag skarpt. Och jag inbillar mig att jag får lite mer tryck i löpningen av dem. Kanske inbillning som sagt men de kör jag alltid med nuförtiden. Och så gick jag och hämtade ut mer astmamedicin för när jag glömde medicinen i tisdags så fick jag precis den där jobbiga starten som jag varit förskonad av sedan jag började med medicinen. Pulsen gick då rakt upp i taket och jag kände mig helt slut i joggfart. Nu har jag en ny fräsch burk och det känns bra. 2-3 puffar typ en kvart innan och sen skall det vara helt lugnt. 


Men iaf. Jag är sjukt tacksam att ha Svarte Petter som vän och massör. Det är ju inte en enmans-show att komma till Hawaii. Oavsett hur det går så vill jag känna att jag gjort allt inom rimliga gränser och hittills är jag hyfsat nöjd med min egen insats. Jag är däremot grymt nöjd över er andra som stöttar mig. Utan er skulle det absolut inte vara möjligt att ens försöka. Det stora, stora framsteget beror dock inte på min ökade träning utan faktiskt på det jag gjort däremellan som kost och vila. Speciellt med kosten men det är säkert väldigt individuellt och man får prova sig fram lite grand. Det är bara synd att alla affärer har så många fallgropar, skitmat skulle vara dubbelt beskattat eller något... ;-) Men för att nämna det som gjort väldigt mycket för mig är en kombo av 16/8, BCAA och bra proteinrik mat. Utöver det så har jag kört lite bra kosttillskott som Salpro laxtablett, magnesium samt D-vitamin. Ibland lite C-vitamin brus men vet inte hur stor skillnad det gjort. Och alltid kryddat min BCAA-drink med gurkmeja, oregano och ingefära. Toppat med lite chia-frön. Dock så tycker jag att formen stannat av lite sista månaderna och kanske slet jag lite för hårt i början men jag skall ha en riktigt tuff och bra månad nu. Bara Stadsloppet är över som jag har toppat lite för. 


Och nu på kvällen så avslutade jag med lite mer massage men då i massagestolen, grymt för hela kroppen. Jag känner tyvärr av ett begynnande ryggskott eller liknande. Ingen som har 20 loppor för en ny säng? ;-) Bäst att skriva att jag skämtade. 


Vill ni kommentera så gör det med hänsyn, tack. Det är valfritt att läsa och ta till sig om man vill. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards