Direktlänk till inlägg 3 juli 2017

Skulle ju vara så effektiv idag!

Av Niclas Bernhardsson - 3 juli 2017 23:37

Upp och hoppa! Så var iaf tanken men jag drog mig i sängen och hade svårt att komma upp. Tanken var att sätta mig på trainern någon timma och sedan jobba på. Men det blev mest jobb efter sjusovningen och sen gick klockan. Och när Ullis kom hem blev det lite käk och sen fick jag ta mig i kragen om det skulle bli någon träning. Jag packade väskan och traskade ned till Safiren. Där fixade jag iordning mig för lite Cross Trainer, men jag hade även packat ned badbyxorna. Kanske kunde det bli lite simningen efter. Bara för att fortsätta få in rutinerna. Det behövde ju inte bli så långt. 

Sagt och gjort. Upp på Trainern och mobilen låg några meter ifrån, bara för att få laddas. Den låg på en sådan där Crossfit-box. Bara hoppas inte någon skulle ha den för sladden var lite för kort för att mobilen skulle kunna ligga på golvet och uttaget var rätt högt upp. Nåja, det fick bli en senare fråga och kanske hade mobilen hunnits laddas på då. 

Lite småtrist och musiken var lite blandad. Sen kom en mamma med en urgullig lite flicka på kanske 2-3 år och hon var lite rolig och det livade upp lite. Men jag vågade knappt titta då hon skulle sitta i maskinerna och nog sjutton ramlade hon ned en gång! :-0 Men det verkade ha gått bra. Och några bekanta tränade också så man fick peta upp öronlurarna och snacka lite. Alltid kul när det händer något. En kille, som jag pratade med, nämnde något om lumpen och att han mönstrade, eller gjorde lumpen, typ 1978! :-0 What! Han såg ju inte ut att vara så många år äldre än mig. Då har man lyckats med träningen. Tyvärr har jag lite dålig koll på vad han heter men jag får fiska fram det och kolla åldern! ;-) Sen kom Roinis in och satte sig och körde Cross Trainern bredvid mig. Kul! Vi snackade lite grand och jag sneglade och såg att han köttade på rätt hårt. Jisses! När jag kommit upp i 40 minuter så lade jag in några intervaller och det var lite jobbigt. Men kul att det händer något. Iofs det klassiska felet när jag tänkt simma efter. Man blir så satans slut efter dem så simningen blir lidande. Men idag så nöjde jag mig med 3-4 intervaller och sista tio minuterna blev lugna och jag tvättade av maskinen och sade adjö till Roinis. Och för all del Bäckis, som också tagit plats på en av maskinerna. Han bor ju nästan på Safiren så han lär vara riktigt vältränad nu. Väl inne i omklädningsrummet så tog jag av mig och det var sjutton vad man svettats. Kläderna vägde som bly och ändå skall det vara funktionskläder som sas andas. Men men... Det är ju bra att veta att man tagit ut sig. Väl inne i bassängen så inser jag att jag glömt simglasögon och jag kunde baske mig inte köpa ny för då skulle Ullis få spader. Jag har garanterat över 10 par hemma... Men jag lånade och satte fart. Det kändes rätt bra men jag skulle bara dra några längder. Det blev 350 meter och jag lade mig i varmbadet i några minuter innan jag drog och duschade av mig. I bastun satt Roinis och det blev lite snack där också. Eller rätt mycket iofs! :-)

Rätt nöjd ändå med en timmes Cross Trainer och sen lite simning på det. 


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr), Bernhardsson Måleri (5000 kr)

Övrig sportutrusning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 19 april 23:00

Fredag och det är mycket att hålla koll på nu då loppet närmar sig och i helgen behövde jag väl få in en drös omexaminationer. Det kanske var förlängd inlämning men jag behövde ändå bli av med det. Hursomhelst så var det som vanligt på jobbet och d...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 18 april 23:00

Torsdag och det blev återigen en annorlunda dag på jobbet men det finns alltid att göra och jag hann även plugga ikapp lite. Tror det var okej då det ändå gynnar min framtida skolgärning.  På kvällen så lade jag ut en ny sponsor och nu var det Tros...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards