Alla inlägg den 11 juli 2017

Av Niclas Bernhardsson - 11 juli 2017 23:45

Ja så var det då tisdag och jag hade ju bokat tid för ultraljud på hälen idag på morgonen. Så upp runt klockan 6.00 och i med en kaffe och iväg. Väl framme så sitter det redan en kille där och när en läkare kommer så tittar han lite fundersamt på alla och undrar först vad jag heter. Efter att ha fått svaret så går han iväg en stund och kommer snart tillbaka och säger att jag har tid NÄSTA tisdag. Oops! Det var ju lite många telefonsamtal där fram och tillbaka och jag kommer då på att jag valde ju att skjuta upp en vecka för att verkligen få en läkare som jag hört skall vara bra. Lite snopet men inget att hänga läpp över. Träna skulle jag ju göra ändå, hade jag tänkt. Väl hemma igen så fanns ju suget på att sova någon timme till men kaffet vi bjöds på var riktigt starkt så det kickade till och vi var snart igång med lite fixande i vårat träningsrum. Och så höll det på nästan hela dagen. Vi kommer snart på att vi inte hinner träna innan vi skall hämta Felix och hans kompisar, de har varit i Tyskland och skulle hem. Så vi tar Felix bil och passar på att köpa lite mer prylar till träningsrummet i Kungens kurva. Sen får vi vänta lite på Arlanda för det gick smidigt att komma dit. Men lika smidigt gick det inte att komma igenom tullen för killarna för alla hade visst blivit kroppsvisiterade och fått sina väskor kontrollerade! :-) Det var säkert svettigt för dem fastän de förstås inte gjort något dumt. Väl hemma så hade klockan dragit iväg så det blev ingen träning alls idag. Och alltså heller inget ultraljud... 

Av Niclas Bernhardsson - 11 juli 2017 23:15

Måndag och Ullis hade bokat in att hon skulle cykla till Södertälje och möta upp Tanjis, som hade skaffat en ny cykel och ville ha sällskap hem från jobbet. Och jag kunde absolut hänga på. Och vi hade väl även planerat att jag kunde dra på och vända tillbaka om jag kände för det. På vägen dit så känner man att det är lite blåsigt men mestadelen kommer i ryggen och det går undan emellanåt. Men jag får problem med ryggen och frågan är om jag inte måste ta upp styrstammen lite. Niko och jag kom ju överens om att vi slänger på en justerbar styrstam och för de allra flesta är det no-no, när det gäller cykel. Men Niko stod på sig och menade att det är överdrivet och man ligger ju inte och spurtar på Ironmandistansen direkt. Och han verkar ha rätt. Det är klart smidigt att kunna reglera höjden efter säsong och lopp. 

Hursomhelst så hade vi sänkt och jag tror nog det blev för mycket. Jag cyklar tyvärr just nu mestadels upprätt. 

Men iaf. Väl framme i Södertälje så får vi sänka rejält och det är dålig väg och svårt att ta sig fram på våra cyklar. Så vi stannar till vid Cirkle K och tar oss en korv sålänge. Snart nog kommer Tanjis och vi möter upp henne och börjar trampa på. Men det är lite bökigt innan man är ute ur Södertälje och i Pershagen så ringer min mobil. Jag tänker att jag kan ta samtalet och sen cykla ikapp tjejerna. Det är Svarte Petter som ringer och när jag lägger på så ser jag att jag missat att starta klockan och gör det då förstås. Efter att ha jobbat ikapp så går jag snart förbi och trycker på ett bra tag. Men det är jobbigt i motvinden och efter ca. två mil så tycker jag det får räcka och vänder tillbaka och tar det lite lugnare sen. 

Så lite drygt sex mil cykel idag iaf. 

Direkt efter det så packar vi ned våra våtdräkter och åker till Gisesjön. Där har vi stämt träff med Tokan men vi hittar honom inte utan stannar vid första bästa strand och simmar någon kvart. Det kändes bra mycket bättre än igår men idag hade jag ju astmamedicinen och då funkade det bättre. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards