Alla inlägg den 13 juli 2017

Av Niclas Bernhardsson - 13 juli 2017 21:25

Torsdag och idag var löparklubben spridd för vinden med antingen semester eller träning på annat håll. Det var visst swim-run och vanlig öppet vatten-siming. Och Ullis och jag hade försökt få till lite träning med Tokan men sen hörde några kompisar av sig och ville träffas och då fick vi tidigarelägga vår träning. Men först ville jag och Ullis ut på hojarna och jag fick förstås pumpa upp Ullis hjul igen. Vittoria verkar lägga som såll. Det hade jag läst på nätet också så det är bra att ha i åtanke om man inte vill pumpa varje gång man skall iväg. Iofs fick jag själv pumpa mitt framhjul och det är av märket S-Works. Baktill har jag Continental Sprinter och det verkar hålla mycket bättre. Hursomhelst så fyllde jag upp två flaskor med sportdryck också och det kanske var en flaska för mycket. Speciellt som vi nog skulle få köra lite kortare då vi som vanligt var lite sena. Nåja. Vi kommer ut och det verkar blåsa rätt rejält. Men vad f-n! Efter en kort bit märker man hur det liksom drar och sliter i cykeln. Klart läskigt och jag har ju disk-hjul också. Och högprofil fram. Och Ullis nya hjul är riktiga blaffor också. Så hon stannar rätt snart och är tveksam på hur hon skall göra. Vi bestämmer att jag iaf kör på framåt och sen vänder jag efter 15-20 km. När jag susar nedför backen vid Sillen så är det en hög med ungdomar som hejar och klappar och jag ler och försöker få upp en hand men vågar knappt då man måste ha koll på cykeln i blåsten. De var en rätt stor grupp och de skulle gå och simma med några ledare. Det börjar och regna också och det är ju lite surt. Och det tilltar allteftersom och efter dagiset/skolan Blommenhof, eller vad det nu heter, så åker jag in vid en busskur och skyddar mig från regnet och blåsten. Jag ringer upp Ullis och hon har åkt hem istället. Det blev sju minuters paus och det var en kortare regnskur och jag är snart i full gång igen men nu har motvinden släppt lite och det är ju typiskt då jag snart skall vända. :-) Nä, skämt åsido så är det mest skönt att slippa kämpa för att inte åka i diket och det är alltid bättre med vind bakifrån än framifrån. Fast det verkar vridit sig lite efter regnet och kom nu mer från sidan. Jag väljer att vända efter 15 km och nu är det slut på motvinden iaf och det går riktigt fort emellanåt och man får ha koll på eventuella hål i asfalten. Väl hemma så har jag, trots vinden, lite över 30 km/h i snitt och hemresan höll jag ca. 33 km/h. Tyvärr fortfarande lite för klent för att känna att jag är i fas med mina mål men å andra sidan så är det mycket mer kuperat här än i t.ex Kalmar. Nåja, jag kämpar på och får väl hitta en mer platt bana och trycka på någon gång. Direkt när jag kom hem så hoppade vi in i bilen och drog till Stensund för lite simning och nu hade Ullis packat ned min astmaspray och väl framme vid Stensund så puffade jag tre gånger och nu var det bara att hålla tummarna. Ullis pep att det nog var kallare än igår men jag tyckte först det kändes varmare då jag stack i fötterna. Men när man klev ned ordentligt så var det så det smärtade om fötterna. Efter att ha sparkat igång kroppen, i vattnet, så drog vi då iväg. Nu hade vi ju lite tidspress på oss då våra vänner Puff, Svarte Petter och Ankan var på ingång. Vi simmade ut till den första bojen, som vanligt, och sen tillbaka. Kort paus och sen upprepade vi det igen. Det blev tre sådana där vändor och totalt kanske lite över 700 meter. Kanske lite väl kort men vi snackade med en bekant där också. Han låg och simmade på andra sidan bryggan då vi kom och blev lite nyfiken på vilka vi var. När vi var klara så ser vi igen en simmare och undrar om det är samma. Typ om han bara bytt badmössa för det var samma typ av Safety bouy, undrar om det stavas så förresten? Men det var en annan bekant. En som jag både jobbat med och haft som skidkund efter det.
Kvällen sen avslutade med våra goda vänner och det blev lite kaffe och lite gott tilltugg till det. Mysigt!


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr), Bernhardsson Måleri (5000 kr)

Övrig sportutrusning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards