Alla inlägg den 14 juli 2017

Av Niclas Bernhardsson - 14 juli 2017 12:00

Frukost på bryggan, vid Stensund - inte helt fel!
Ullis och jag hade tänkt äta lite frukost vid bryggan vid Stensund och passa på att simma, som vi brukar göra. Och Svarte Petter och Puff ville hänga på - trevligt!
Ullis och jag fixar lite frukost först och åker sedan ut mot Stensund. Vi passerar Puff som tar en promenad dit, det är ungefär en mil så det är en riktig långkörare. Hon lyssnar visst på en ljudbok och vi morsar lite snabbt på henne. Samtidigt nollställer vi trippmätaren för att se ungefär hur mycket tid vi har att simma innan hon är framme. Svarte Petter kommer ungefär samtidigt som vi och vi passar på att simma lite grand innan Puff kommer då. Det blir bara en längd först och ca. 300 meter. Men nu är vi hungriga så det får räcka. Av med våtdräkterna och in med frukost. Det smakar gudomligt gott och vilken ynnest att få äta frukost på den bryggan - mysigt! Efter frukosten så kör vi lite till och Ullis och jag får ihop ca. 500 meter nu. Dvs 800 meter totalt och det är förstås inte så mycket att skriva hem om men bättre än inget. Vi ser att Teddan går vid bryggan och snackar lite med honom. Han vill se mina bilder från ultraljudet och så kanske vi får en snabb rehab. Han verkar tro på vanlig överansträngning och det hoppas man ju på. Men nu har Ullis bestämt sig för att springa hem och jag tänker då passa på att köra någon timme på Cross Trainern då hon springer. Sagt och gjort. Jag kör förbi Ullis och vinkar till henne. Väl hemma så byter jag snabbt om och går bort till Safiren. Upp på en Cross Trainer och på med musik. Det blir ett lugnt och fint pass i ungefär en timme. Sedan avslutar jag rätt tufft och bara matar på i tungt motstånd - riktigt skönt! Det blev 20,0 km på mätaren och snittpuls på 137 sl/min. Första timmen snittade jag 134 och sista sex minuterna snittade jag 160 med 167 som mest. Bra och skönt pass! I det stora hela ett perfekt zon 2-pass.
Kvällen avslutades med ett glas gott rött vin.


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr), Bernhardsson Måleri (5000 kr)

Övrig sportutrusning: Enklaresport - www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards