Alla inlägg den 16 juli 2017

Av Niclas Bernhardsson - 16 juli 2017 22:59

Nä, inga men egentligen. Jag kollade upp samma vecka förra året och då hade jag runt 11,5 timmar men allt handlar ju inte om tid. Då fick vi in några långkörare på cykel och det har vi inte haft den här veckan. Och idag skulle Ullis springa långpass och jag skulle upp på Cross Trainern. Minst 1,5 timmar hade jag tänkt och från början var det nog tänkt som ett rent zon 2-pass, dvs rätt lugnt. Men man får ju inte fega för mycket och finns orken så är det nog bra att ligga lite närmare tröskeln så jag satte igång best of rock, typ 500 låtar, och det var bra drag på en gång. Så bra så pulsen drog iväg från start och jag hängde på, sas. Fläkten var igång, och pekade rätt, men det var rätt omgående så att svetten gick ned i ögonen men jag hade laddat upp med papper och två fyllda flaskor med sportdryck. Bra tempo och motstånd 13. Det innebär att pulsen låg runt 72-75% av maxpuls. Så lite mer än mina vanliga distanspass och mot slutet fick jag börja kämpa alltmer och när jag gått lite över 70 minuter så frågar jag en äldre kvinna, som verkade klar med sitt pass, om hon ville fylla på en flaska. Och det var förstås inga problem och hon hade också sett att jag stått där hur länge som helst. Nice! Sista fem minuterna och nu körde jag en rejäl ökning och bara matade på i motstånd 16. Tungt som f-n så sista halvminuten tog jag det lugnt på ett lägre motstånd. Helt sjukt blöt och funktionströjan vägde bly! 

Men nu var det bråttom för vi hade bokat in simning ute vid Stensund med Linnsan och Tanjis. Jag ringer Ullis och hon är snart hemma igen. Det hade blivit stora kommunrundan och hon verkade pigg - härligt! Men jag var sliten som sjutton och det lockade inte så värst mycket med simning. Och så regnade det också. Men det brukar vara riktigt skönt att simma då. Jag hoppar in i duschen och det är overkligt skönt och sen, då jag är klar, så hoppar jag in på affären och köper lite ätbart. Ut och in i bilen. Och nu är Ullis med också. Efter att vi hämtat ytterligare en våtdräkt till Tanjis så åker vi då bort till Stensund och regnet har nu ökat också. Vi möter upp Tanjis och går bort och byter om. Snart dyker även Linnsan upp. Det tar emot att gå ned i vattnet men väl nere i vattnet så känns det mycket skönare än det brukar. Det brukar ju kunna vara så då det regnar. Jag bestämmer mig för att simma långa rundan, den är runt 700 meter då vi startar på första bryggan, vilket vi gjorde nu. Men jag får stanna hela tiden och justera glasögonen, hmm...  Och det tar emot lite då jag är trött så när jag kommer tillbaka så funderar jag på att gå upp. Men Ullis och Tanjis är ute fortfarande och det ser ut som de tar ett varv på stora. Det var dock fel men då tänkte jag att jag kör lite till. Nu ser jag att de kommer tillbaka och de körde visst ett mindre varv. Så när jag möter dem bestämer vi att alla är nöjda! :-) Skönt att komma i en sväng iaf. Det var nog femte simdagen i följd, inte illa. 

Kvällen avslutades med pizza och sen lite UFC tillsammans med Tim. 


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr), Bernhardsson Måleri (5000 kr)

Övrig sportutrusning: Enklaresport

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards