Alla inlägg den 27 juli 2017

Av Niclas Bernhardsson - 27 juli 2017 22:45

Torsdag morgon och jag glömde visst att skriva att igår skulle det varit min mammas födelsedag. Det kom jag förstås ihåg då men inte då jag satte mig vid datorn. Det är nästan läskigt så fort dagarna går men jag tycker att jag hänger i rätt bra. Var nöjd men inte nöjd, brukar jag säga. Man måste våga slå sig på bröstet ibland och känna - "ja, jag är bra"! Men som svensk skall man förstås inte skylta med det, det är en liten balansgång. Vad vi däremot är bättre på, det är att sätta sig in i hur andra har det med sitt lidande. För döden finns ju hela tiden runt omkring oss. Tyvärr så försvinner nära och kära. Jag, och mina bröder, hade ju verkligen en tuff tid då kära släktingar gick bort. Och givetvis tog det hårdast när ens föräldrar dör. Speciellt jobbigt var det faktiskt med pappa. Kanske för att det, trots alla varningssignaler, kom så fort och så tidigt. Men nog om det nu. Många av er som läser min blogg gör det ju för att bli inspirerad till träning men livet kommer emellan ibland också. Fast i huvudsak är det en träningsblogg men ibland svävar jag ut lite. 

Hursomhelst. Torsdag morgon och Ullis och jag ville testa att simma inomhus igen. Jag ser att det skedde rätt ofta förra året, i juli. Och kanske var det ett vinnande recept. Då var vi oroliga för att det blivit för lite ute men det gick ju ändå bra på tävlingarna. Ja, oftast iaf. Och då börjar man fundera på om man ändå fick ett lite lugn av distanspassen i poolen. Så vi traskade bort och det var en hel del folk där. Och jag blev lite stressad men snart nog så märkte vi att vi simmade fortast, trots att en del crawlade, och de var snälla nog att stanna till då vi skulle förbi dem. Riktigt snällt. Men jag blev nog lite stressad och kände mig lite övertränad. Så det blev rätt kort för mig och jag kände snart nog att det fick räcka. Hmm, jag ligger nog lite på gränsen och det är dags att få in några lugna pass nu. Det blev 1150 meter för mig. Så rätt kort pass men bättre än inget. Jag lägger mig i varmpoolen och snackar med några bekanta. Den ena kallar vi för "mormor", då hon var mormor till en i fotbollslaget, som jag var tränare för, och han var liksom som en mormor för hela laget. Och grabbarna spelade där också. Alltså Tim och Felix. Den andre var nog Felix gamla fröken om inte minnet sviker mig alldeles. 

Sen blev det lite målning på huset och mot kvällen gick vi bort till Safiren igen. Nu körde jag rekordlugnt på Cross Trainerna. Och med skön musik i öronen. En timme med snittpuls på 126 slag/minuten och som mest 136. Det behövdes. Dock rejält svettig ändå. Jag tror att det är bra att fylla ut med sådana här "Zon2-pass" ibland. 


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr), Bernhardsson Måleri (5000 kr)

Övrig sportutrusning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards