Direktlänk till inlägg 13 augusti 2017

Ut med slaggprodukterna!

Av Niclas Bernhardsson - 13 augusti 2017 22:44

Söndag och idag var det ju dagen efter Ångaloppet Sprint men träningsvärken kom fortfarande från Barpumpen, som jag inte var van vid. Dock var jag stel i fotleder och hälsena efter gårdagens bravad. Och det blev ett riktigt bra träningspass men som sagt var. Tufft för fotlederna. 

Men idag ville jag få en lugn genomkörare för låren för jag var riktigt spänd och Ullis ville hellre simma men jag lurade på om det inte passade bättre, iaf för mig, att köra igenom låren. Så jag drog till Safiren och Ullis passade på att cykla några mil. När jag stod och körde på Cross Trainern så började det ösa ned och det tog ned humöret. Stackars Ullis som var ute och cyklade! Men hon stannade och såg till att mobilen inte fick testa Sim-kortet på riktigt! :-)

Men jag körde lugnt och fint och det blev 45 minuter först och sen 10 minuters rehab för hälsenan. Jag fick verkligen kämpa för att komma upp på tå så visst var jag lite sliten. Men det är sex dagar kvar och jag är vid gott mod. 

In i bastun och det var skönt och sen hem. Nu hade det slutat regna och det ser bra ut imorgon så jag lurar lite på cykeln. Fast första dagen på skolan och dessutom ruggigt lång dag. Vi åker ju till Kalmar torsdag morgon men jag skall prata med chefen om jag inte kan ta ledigt på onsdagen också, det vore skönt att slippa stressa. Får se hur det ser ut på jobbet då. Mentalt är jag ju redan nere i Kalmar. Det var ju likadant förra året. 


Sponsorer:


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr), Bernhardsson Måleri (5000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se 

 
 
Ingen bild

Ullis

13 augusti 2017 23:06

Nä, jag stod inte still pga regnet, bara när jag flyttade på telefonen! Gör om, gör rätt 😊

 
Ingen bild

Niclas

14 augusti 2017 21:21

Aha, sorry!

Ändrar förstås! Puss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards