Alla inlägg den 15 augusti 2017

Av Niclas Bernhardsson - 15 augusti 2017 20:47

Tisdag och sista jobbdagen innan Kalmar Ironman. Jag snackade med chefen och sade att jag inte riktigt var med mentalt och det kanske är bäst för bägge parter att jag är ledig imorgon, onsdag. Och det var inga problem då det inte var så viktigt att jag var med imorgon. På torsdag morgon åker vi iaf ned till Kalmar och idag var det ju klubbträning, i Trosa. Se att det skrev med stor bokstav nu! Jag har rätt många läsare med lite suspekt humor så man kan aldrig vara för tydlig! ;-) 

Ullis hängde med och skulle jogga lite och jag skulle bara morsa på gänget innan jag drog till Sports Club. Väl på plats så ser jag att jag glömt Safiren-kortet, och det är klart irriterande. Visst kan jag åka och knacka på men är det någon som inte känner mig så blir det ju lite konstigt. Men, men... Jag morsade på de som var där och det är den nya killen, vi kallar honom för Järn-Peter och sen några gamla bekantingar som Tokan och Flaken men även en nygammal bekant, Yoga-Carina - kul! 

Jag lämnade dem och åkte bort och knackade på. Jag hörde att det var någon bakom dörren och han som öppnade kände jag igen så det var lugnt. Upp på maskinen och så drog jag igång. Det blev en kvart först i lugnt tempo och sen drog jag på med intervaller. Rätt jobbigt men jag kämpade på. Vid den tredje tänkte jag att det fick räcka men så kommer en gammal elitlöpare in och då blir jag sporrad och kör ytterligare en. Tror inte det var ngn fara men nu blir det endast lite lätt cykling och eventuellt lite simning innan loppet. Jag kände tyvärr av hälen lite under passet men det är några dagar kvar och även om det inte skulle bli bättre än så här så tror jag att jag kan köra. Så med lite rehab och vila för hälen så blir det nog kanon! Gud vad spänd jag är på att se vad den ökade träningen kommer att ge för resultat. Jag hoppas och tror att det åtminstone gör så att jag är förhållandevis nära 10 timmar iaf. Men allt kan hända och man får vara ödmjuk inför uppgiften. 


 

4 stycken tuffa intervaller


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr), Bernhardsson Måleri (5000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards