Alla inlägg den 16 augusti 2017

Av Niclas Bernhardsson - 16 augusti 2017 22:09

Ja, onsdag och jag var ledig från jobbet. Då passade jag på att gå till Art of Training för att få en genomgång av ryggen av naprapat Svempa. Han är väldigt duktig på kroppen och hur de olika delarna samspelar med varandra men nu fokuserade vi bara på ryggen, både länd -och skulderpartiet. Då man skall vara i sådan jobbig position under lång tid så är det bra om man inte har någon onödig spänning. Så han gick gick igenom allt men gjorde det inte till 100% då det ibland kan bli bakslag. Så lite light men ändå kändes det grundligt. Efter det, och en trevlig lite fika, så traskade jag hemåt och sen åkte vi en sväng till Nyköping för att fixa min pump, så råkade gå sönder. Vi passade på att äta och jag kollade in lite cykelskor också och kunde förstås inte stå emot att köpa ett par då jag dessutom fick hela 450 kronor rabatt, då de ville ge lite hjälp på traven. Tack Haga Cykel, i Nyköping! De har stort utbud och är genuint intresserade av cykling. För all del så kan jag även nämna att Björns cykel heller inte går av för hackor men de kanske är mer experter på MTB än Road. Men hursomhelst! Idag är det Haga Cykel jag höjer till skyarna och även imorgon, grymt bra service och jag tackar förstås för den fina rabatten och dessutom överdragsskydden. De vågar jag nog inte köra med på loppet dock då det tog lite tid att få på dem. Och skorna förresten. Det blev ett par Shimano RC7, röda och skitsnygga! :-)

Sen hem och sen skulle även Svarte Petter massera vader och framsida lår. Det blev riktigt bra, bara några få knutar som han inte fick bort helt. Men i det stora hela känner jag mig riktigt redo nu. Imorgon bitti så väntar vi in bror Peter och hans Anette och åker mot Kalmar. De skall supporta och heja och det är grymt coolt! 

Nu bara lite massage, i den grymma massagestolen från Ergonova, och så bara måste jag läsa lite mer på den nya boken Playground! Mycket speciell bok och just nu kan jag inte riktigt släppa den! :-)


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr), Bernhardsson Måleri (5000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards