Alla inlägg den 17 augusti 2017

Av Niclas Bernhardsson - 17 augusti 2017 20:00

Ja, nu kanske vän av ordning skulle tycka att det borde komma något om Kalmar Ironman men faktum är att jag hade kommit in i en bok som jag knappt kunde lägga ifrån mig och den åkte förstås med ned till Kalmar. Och rätt snart, efter registreringen till loppet, så lade jag mig för att bara läsa liiiite till. Det slutade förstås med att jag läste ut boken rätt snart. Oavsett hur bra boken var så var det liksom som om man inte kunde lägga den ifrån sig. Så underhållningen var av högsta klass och författarparet Lars Kepler har lyckats igen. Men jag blev lite lurad för jag var övertygad om att det skulle handla om polisen Joona Linna men det här hade ingenting med han att göra. Det handlade istället om en ung tjej som lyckats lura döden och upplever övernaturliga saker under tiden som hennes hjärta står stilla och tiden i dödsriket är inte parallell med tiden i det vanliga livet och när hon kommer tillbaka till livet så ligger minnen kvar. Och när hon kollar upp några saker, som hon fick uppleva i dödsriket, så upptäcker hon att det verkar stämma. Och när de skall stanna sonens hjärta, vid en förhållandesvis säker operation, så blir hon orolig och tror inte att sonen skall göra de rätta valen i dödsriket och det slutar med att hon medvetet, med sin systers hjälp, stoppar sitt eget hjärta samtidigt för att guida sonen rätt. Det blir hela tiden en spännande resa och hon får göra flera resor dit och till skillnad från andra verkar hon komma ihåg tiden som död sas. Och hur slutar det? Bara läsa boken så får ni lite spänning och ta reda på slutet själv! :-) Och hur bra är boken? Jättesvårt att svara på för det beror på många variabler och hur bra boken tas emot beror nog också på när man läser den.

Men jag försöker. Den får en 3:a, mycket tack vare att det är så svårt att lägga ifrån sig boken när man väl kommit in i den. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards