Alla inlägg den 10 september 2017

Av Niclas Bernhardsson - 10 september 2017 19:32

Söndag och både Ullis och jag var sugna på att simma lite. Men så började hon prata lite om cykling och det lockade också förstås. Men till slut enades vi om att vi skulle gå och simma lite. Men först så röjde vi lite på tomten och jag klippte gräset på framsidan av huset och plockade upp lite fallfrukt. Sen åkte jag och lämnade en mountainbike hos Svenne som skall serva den. Det är Tim som tänkt ha den för att kunna cykla till skrotnissarna, i Trosa. Sen blev det lite bråttom för det blev som vanligt en massa snack. Först med Svenne och sen även med Bengan, som kom åkandes på en cykel. Mycket träningssnack, som vanligt. Så fort till Safiren och vi kunde iaf simma en halvtimme, om vi snabbade oss på. På med nya Orca Neoprene-shorts och det skulle bli spännande att simma med dem i badhuset. Det var bara en snubbe på själva simsidan och Ullis och jag kunde simma på rätt bra och sen kom det några bröstsimmare men de anpassade sig rätt bra och det var heller inga problem. Vid en kilometer tycker jag det känns som om det räcker och jag körde sedan 200 meter rätt lugnt så det blev 1200 meter och det kändes rätt bra. Dock tryckte vi på ibland och Ullis imponerade stort. Dels då hon körde på max en längd och jag orkade inte riktigt hänga på och dels att hon inte behövde pusta ut efter den. Nice! Jag, däremot, fick ta tio sekunder att återvända till livet igen. Men som sagt var. Skönt att simma igen och nu är det bara hoppas vi får in lite mer simning än tidigare. Nu börjar man bli sugen på att börja satsa igen och kanske lägga upp en långsiktig plan för att verkligen vara i sitt bästa jag i augusti, nästa år. Farten ja! Jag tror vi snittade runt 2,6 km/h och det var lite bättre än vanligt. Jag tror det brukar ligga på 2,5 som bäst, enstaka partier och nu snittade vi 2,6 och toppade på 3,3 km/h. Men maxfarterna brukar man få ta med en nypa salt. 


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr), Bernhardsson Måleri (5000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Av Niclas Bernhardsson - 10 september 2017 08:30

Första lördagsträningen igen, på ett tag, med Carina. Och träningsvärken från hennes pass i onsdags satt fortfarande kvar. Igår var jag på fest i Gnesta men jag körde och det blir nästan jobbigt då de flesta andra blir alltmer onyktra. Så det var skönt att den person jag lovat skjutsa också tyckte att det räckte när klockan var strax över tio, på kvällen. Så jag var hemma i rätt bra tid och jag tog två små glas Captain Morgan när jag kom hem. Men det var igår, nu var det morgon och Ullis och jag traskade bort till Safiren och bytte om. Carina visade lite snabbt vad vi skulle göra och så var vi igång. Jag fick kämpa passet igenom och Carina lade även in små extraövningar efter varje maskin. Och ibland så var det mjölksyra då man hade typ tio sekunder kvar av övningen - härligt! Tuffa 45 minuter och en skön start på dagen - me like!


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr), Bernhardsson Måleri (5000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards