Direktlänk till inlägg 31 oktober 2017

Lite träning?

Av Niclas Bernhardsson - 31 oktober 2017 21:00

Inte helt okey ännu men liiite träning kunde man ju få in... Lite!? Det blev mer än så, till slut. Men för att börja från rätt ände. Jag skjutsar ned Ullis till den årliga modevisningen, hon verkar inte supertaggad men tycker det skall bli kul att träffa sin jobbarkompis. Sen känner jag att det är onödigt att stå och frysa då jag ändå inte kan springa ute så jag försöker få tag på ngn löparkompis men går bet. Så jag åker till Sports Club och byter om. Testar löpbandet och kör upp farten på lite måfå, den stannar på 10,3 km/h, det motsvarar 5.49 min/km. Känns sådär. Förstås ingen fara med farten mer än att jag får känslan av att jag glömt bort hur man springer och att jag absolut inte kan springa långt. Men hälen känns absolut av men själva känslan blir snabbt bättre och vid tre kilometer rattar jag upp till 15 km/h. Känns lite fladdrigt och efter 500 meter johhar jag ned sista biten i 6-minutersfart.

Hmm, gick ju ändå bättre än väntat. Upp på Crosstrainern och jag kör rätt lugnt, tror jag iaf, men pulssnittet blir 141. Men musiken får avgöra. Mycket folk på gymmet och en medelålders kvinna går upp på maskinen bredvid mig och luktar starkt av sur disktrasa! Tredje kvinnan på kort tid som luktar så. Vad är det för vidrig parfym? Nåja, det fick mig att undra iaf. Efter precis 40 minuter, jag ökade på lite på slutet för att få precis en mil på displayen, så tänker jag staka lite men precis när jag börjar gå mot maskinen så går en kille dit och börjar dra. Hmm, nåja, tänker jag. Det borde räcka med träning nu så jag tänkte avsluta med lite rehab för hälen. Jag hinner även slänga några ord med löpar-Blom och Wallmannen. När jag efter 12 minuters rehab är nöjd så ser jag att stakmaskinen är ledig och jag blir lite sugen då får det bli lugnt. Och på displayen avslöjas inte den aktuella farten så jag lockas inte att trycka på. Men med en snabb titt på klockan så kan jag räkna ut en ungefärlig sluttid och den pekar mot 22,5 minuter på 5 km. Men vid 3 km så kan jag inte hålla mig från att trycka på och jag lägger in 200-ingar med bra tryck. Och med 200 vila blir det tre stycken totalt på den kilometern. Sista gick lugnt och jag fick precis 22,5 minuter. Svettigt värre. Liiite träning? :-)

Ullis vann förresten förstapriset på utlottningen så hon var mer än nöjd. :-D



Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 12 april 23:00

Fredag och idag tog jag bilen och eftersom jag höll på glömma bilen en gång var Ullis lite orolig att det skulle hända igen. Då "missade" jag precis anslutningsbussen och det var tur det eftersom jag pratade med Ullis strax efter det och hon undrade ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards