Alla inlägg den 9 november 2017

Av Niclas Bernhardsson - 9 november 2017 23:15

Torsdag och Ullis ville få med mig på en morgonträning och det är ju tufft. Ja, både att få med mig och att köra på morgonen. Men jag skulle banne mig upp. Det kunde ju vara skönt att stå någon timme på en Cross Trainer. Eller så mycket man hinner iaf. Jag måste ju till skolan sen. Väl på plats så ser jag att båda Cross Trainer-maskinerna är upptagna så jag bestämmer mig snabbt för att staka och det tar emot lite men jag väljer 10 km. Hmm, bara att börja då men jag tänkte köra lugnt från start. Och det blev det. Tanken var att hålla prick 5-minutersfart men det blev marginellt snabbare. Vid varje 2 km så stakade jag på några tag så jag kunde låta linorna löpa några sekunder då jag drack lite. Det blev till slut ganska precis 49 minuter. Skönt! Ullis, som sprang på löpbandet, sprang direkt hem och duschade medan jag gjorde mig klar på badhuset. Hon väntade in besök då hennes jobb skulle iväg på något event. Jag blev sen lite stressad men han precis till skolan och hann även kolla några kontroller inför orienteringen. 

Väl hemma så ville jag förstås träna lite på kvällen också och varför inte Saras pass eftersom Ullis hade bokat in det. Men det var ju fullt men precis innan så hoppar tillräckligt många av så jag lyckades sno åt mig en plats, härligt!  De tillsammans, dvs Ullis och Sara har jag förut kallat Piff och Puff, så varför inte fortsätta! :-) Anledningen till smeknamnen är att jag trodde vi skulle träningscykla tillsammans men de tjattrade ungefär som Piff och Puff bakom mig. :-) Så vet ni anledningen till det. Hursomhelst så bokade jag också in mig och det var lite nya låtar och grejer i programmet och det är ju alltid roligt. Och bra musik samt sköna moves. Det är uppbyggt på ett smart sätt så att man vet vad man har framför sig och kan därför lägga upp det så att man får ut max själv. Och ibland har jag, förstås, medvetet hållt igen och nu släppte jag lite på bromsen men ser, nu med facit i efterhand, att jag kanske kunde släppt på lite till. Men det kändes som att det var typ nära max då. Det blir ju spännande då jag skall kolla lungorna i Eskilstuna och då skall det banne mig vara max. Jag skall få bäras av cykeln, har jag tänkt. 

Men det blev iaf 45 minuters spinning och med lite sköna intervaller. Med eller utan tjatter! ;-) Tror förresten att jag är hyfsat bra på att tjattra också... :-0

Jag avslutade med lite rehab för hälen, kändes bra. Det har det förresten gjort alltmer på slutet. Känts bra alltså. 


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards