Direktlänk till inlägg 24 november 2017

Orken tog slut...

Av Niclas Bernhardsson - 24 november 2017 22:57

Bra dag på skolan och när sista lektionen var slut så tränade jag lite dans med kollegan. Eller rättare sagt visade henne några moves från juldanserna. Det är hög tid att träna in dem nu. Hon var nog lite orolig först men skrattade gott när hon såg/kom ihåg att de var rätt lätta. Sen försökte jag få tag på Ullis för att se hur långt hon kommit. Hon skulle som vanligt springa till Gnesta men hennes mobil verkar tagit slut på batteri. Nåja. Jag bytte om till träningskläder och ställde mig på Cross Trainern, som jag har uppställd på mitt rum. Men den är så förbenat dålig så efter tio minuter var jag slut. Men inte för att pulsen var för hög utan för att det värkte i benen av mjölksyra då själva rundtrampet var så dåligt. Hmm... Sen gick jag in i gympahallen och pratade med en kollega och rätt snart dök Ullis upp! Trevligt! Vi duschade av oss och tog sen en kaffe i personalrummet och hann slänga några ord med Wolfinnan. Efter det så drog vi oss hemåt och vi bestämde oss för hämtmat idag och varför inte ett glas rött. Hmm, det lät gott och vi dricker så sällan. Träningen går först. Efter maten så kände jag ändå att jag ville gå till gymmet och Ullis, som sprang ända från Trosa och fick ihop 24 km, stannade hemma. Jag glömde pulsbandet men körde på motstånd 12 och efter musiken. Det borde varit runt 72% av maxpuls. Det blev ca. 40 minuter och sen tänkte jag avsluta med lite stakning. Men tänkta 5 km blev istället 3 km då jag helt enkelt inte orkade mer. Energin bara dog ut... Skumt! Nu kanske kroppen sade till på riktigt. Morgonpass imorgon så dags för sängen! Natti, natti!


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 12 april 23:00

Fredag och idag tog jag bilen och eftersom jag höll på glömma bilen en gång var Ullis lite orolig att det skulle hända igen. Då "missade" jag precis anslutningsbussen och det var tur det eftersom jag pratade med Ullis strax efter det och hon undrade ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 11 april 23:00

Torsdag och jag kollade lite på en uppgift som jag kämpat med och hittade lite matnyttigt att ha med.  På jobbet så rullade det på som vanligt och sedan hemåt. När jag väntade på nästa buss så ringer värmeverket, som är de som skall fixa den nya vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 10 april 23:00

Onsdag och dagen började med att jag fotade av två böcker jag köpte igår, det glömde jag att skriva om i gårdagens blogg.  Idag var det ungefär som igår på jobbet. Jag fick också meddelande om att ÖSP ville träffas nu på måndag under dagen men det ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 9 april 23:00

Tisdag och på jobbet var det ungefär som igår. Det tar lite tid att komma in i det men vi får se om det ger med sig. I övrigt var det inget konstigt. Jag fick återigen svar på en uppgift som jag hela tiden får U på och jag förstår inte riktigt varför...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards