Alla inlägg den 2 januari 2018

Av Niclas Bernhardsson - 2 januari 2018 23:15

Tisdag och dag två på året. I mitt fall så blir det väl mer i form av träningsåret då. Puff hade visst komponerat ihop en "Jorden Runt-spinning" och det hade jag nog glömt bort. Och jag vill nog få ned några timmars lågintensiv träning men eftersom jag redan var bokad så tänkte jag bara köra lite lugnare. Även Ullis ville försöka hålla ned pulsen så medan alla andra stånkade och tog i så fuskade vi lite då det var intervaller så gjorde jag tvärtemot och sänkte motståndet för att pulsen skulle hålla sig relativt stabil. Det blev nästan en match i matchen att försöka få pulsen att hålla sig konstant vid 68-70% av maxpuls. Tror jag lyckades rätt bra. Men svettas gjorde jag ändå och det rejält. Det blev nästan 3 timmar och jag snittade 132 slag/minuten och det blir 69-70 % av maxpuls, lite beroende på hur man räknar. På cykeln så kan jag nog inte komma upp i mer än 188 slag medan då jag springer, och åker skidor, så handlar det snarare om 192 slag/minuten. Så det blev ett bra Zon 2-pass och jag är nöjd. Sen ville jag inte köra i för låg kadens heller men jag förklarade för Puff efteråt. Skönt iaf att köra långpassen med många kompisar, det går lite fortare då. 


På natten sen kollade jag in småkronorna och trots att det var något av en plattmatch så vann de och det får i sig anses som en styrka. Hoppas de kan höja sig igen nu! :-)



Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards