Direktlänk till inlägg 25 januari 2018

Dyngkåt och hur helig som helst

Av Niclas Bernhardsson - 25 januari 2018 08:45

Ja, det är ju titeln på Mia Skäringers bok och kanske även på hennes show. Den läste jag klart för några veckor sedan men har liksom inte satt mig ned för att recensera. Kanske pga vad jag kände. Det är liksom en slags berättelse för hur man vill legitimera ett sämre uppförande och på något sätt visa på att alla minsann inte är så duktiga och pretantiösa. Skulle jag t.ex ha bjudit ut mig till äldre damer som liten pojke så kanske inte jag skulle skyltat med det. Men jag tror, tyvärr, att boken i många fall ger många en tröst i livet att allting inte alltid är så perfekt bakom fasaden. Det är dock inte min filosofi, och det kanske å andra sidan gör att många inte tar mig på allvar, men det skiter jag i. Jag strävar alltid efter att agera så PK som möjligt. Att liksom göra rätt i alla lägen, fundera en extra gång på vad det jag gör kan få för konsekvenser. Och det sticker säkert i mångas ögong. Den här boken är nästan tvärtom. Den beskriver Mia som liksom gör saker först och sen, i bästa fall, funderar på vad det gav för konsekvenser. Så är boken en ren katastrof, enligt mig? Nädå, den har helt klart sina poänger och Mia är ju inte ett totalt psykfall, inte ens nära. Hon är, som hon vill få fram, en vanlig person med vanliga problem och många läsare finner nog tröst i hennes ord om att allt inte alltid behöver vara så PK hela tiden. Så all kärlek åt Mia och åt världen, det är bra att det finns fler modeller av oss! :-)

Sen kan jag ju å andra sidan förfasas att andra bättre böcker läggs åt sidan. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards