Direktlänk till inlägg 27 januari 2018

Nä, din fru har nog somnat i bastun

Av Niclas Bernhardsson - 27 januari 2018 13:00

Så var det lördag igen och det mesta av min sträckning i ryggen var försvunnen. Och det var som vanligt full fart men när det hoppas så körde jag lite annat. Hmm, inte ett ord har jag hört men Anton sade ju att jag skulle ringa och tjata på dem. Känns ju sådär... Men det är väl det som det handlar om. Iaf så man kanske kan få en återbudstid och sen kanske de tröttnar på en. Till träningen istället. Efter uppvärmningen så var det då dags och man skulle redan nu para ihop sig med någon och Ullis och jag sprang till varandra. Förstås. För nu skulle man köra en varsin sak först, byta och sen göra en tredje grej tillsammans. Det var mycket att hålla reda på och Carina fick fullt upp. Så hon kanske inte tyckte det vara så lyckat men jag tyckte det var roligt och det hände ju lite saker. Hoppas det blir fler gånger. Och bra tryck från alla och Ullis var grym idag! Efter träningen så bastade jag och stressade inte alltför mycket men kommer väl ut från omklädningsrummet typ 10 minuter i 10. Vid 10 så kan det ju komma folk och det kändes bra med tid. Men jag väntar, och väntar... Sen, efter en bra stund så kommer några damer ut och jag frågar om min fru är kvar. "Jodå, men hon har nog somnat i bastun. Hon låg utsträckt där!" Ojdå! Så det blir fortsatt väntan och efter kanske ytterligare 10 minuter kommer hon. Rejält mosig i ansiktet efter bastun. :-)

Väl hemma så var det lugnt så ingen ko på isen. Det enda som egentligen hände var att jag lämnade över ett par skidor och han ringde när jag var på väg hem. Sen, efter ett par timmar, så åkte jag och Ullis mot Mall of Scandinvavia, för att se på bio. En film som jag aldrig kommer att komma ihåg namnet på, tror jag. Men jag provar och ser om jag får rätt.. Three Billboards on the upper side of Mississouri. Hmm, lite fel. Det skall vara THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI. Ha ha, Mississouri? Men å andra sidan skulle inte nordamerikanarna kunna stava till Vagnhärad heller. Det är för övrigt platsen jag bor på. Och inte har vi någon större anslagstavla i själva staden men däremot så kryllar det av dem vid motorvägen som sedan kanske 35 år går förbi byn och inte genom den. Som den gjorde innan. Men till filmen då. Den är faktiskt jättebra och man lever sig in i den hela tiden men slutet... Ja, slutet är.... Ja, vad är det? Väldigt oamerikanskt. Det är nästan så att man tror att budgeten tog slut eller att Ingemar Bergman uppenbarat sig och erbjudit sina tjänster. Det är sådär irriterande jobbigt och det var som att ingen trodde filmen tog slut. Ingen reste sig förrän efter närmare än minut. Grrr! Som vanligt i VIP-salongen och den är ju bara bäst. Däremot blev det lite för nära med rad ett. Fast alla platser är ju bra men hellre sista raden nästa gång. Problemet är ju bara att alla vill väl sitta i den salongen. 

Filmen handlar för övrigt om en mors kamp för att fånga sin dotters mördare och hennes frustration går ut över den lokala polisen, som hon tycker gör alldeles för lite. Vid sidan om det så läggs det in lite om etik och moral samt även en hel del om rasism. Och förstås kärlek och medkänsla. Dock inte alltid när man tror det. Ibland kan en missad örfil vara en kärleksförklaring typ. En film med många bottnar. Sevärd. 

 

Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards