Alla inlägg under januari 2018

Av Niclas Bernhardsson - 13 januari 2018 23:00

Lördag och jag var förstås inbokad på lördagens morgonträning men Ullis tvekade lite. Några bekanta skulle springa långt och hon var lite sugen på att joina. Men lördagens cirkelträning är så grym så hon valde den istället. Och bra var det som vanligt men jag tog det nog lite lugnare än vanligt då jag hade en nybörjare direkt efter mig och till en början så tittade hon inte hur stationen efter skulle utföras. Så jag körde nog inte lika länge alla gånger. Men sen, på slutet, så blev det andra bullar och jag var iaf rätt färdig, till slut. På kvällen så hade Ullis förhandlat sig fram till att vi skulle få prova Skrotnissarnas Watt-bikes, och det ville vi väldigt gärna. Det slutade med att hela familjen åkte ned. Killarna gick till gymdelen och Ullis och jag gick inte till ett annat rum. Det var lite svårt att förstå hur man skulle ställa in och rätt som det var så var det en intervall så det blev inte ens uppvärmning. Det blev 4 stycken 3-minutare, där jag köttade på allt vad jag hade. Dock lite lugnare på de två första, då jag inte riktigt visste min kapacitet. Sen låg jag över 300 watt, i snitt, på de två sista iaf. Skall skriva watten här nedan sen då jag kollat av mobilen. Jag avslutade sen med 20 minuter lugnt så totalt 54 minuter på deras Watt-bike, och det tackar jag för. Sen åkte vi och kollade på lite hus, där i närheten. Hmm, det vore inte dumt. Fint hus och nära till värsta gymmet! :-0 Men men... nu har jag väl lagt det där med att bygga muskler bakom mig? Eller...


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Av Niclas Bernhardsson - 11 januari 2018 19:00

Och hur ser en sådan ut då? kanske vän av ordning frågar. Jodå, iom att jag inte stakade igår så blev det först 10 km lugn stakning, eller mellanhård kanske det var förresten. Igår blev det ju lite intervaller på spinningen och intervaller även i tisdags då jag stakade. Så idag var tanken att jag skulle köra rätt lugnt men det är lätt hänt att det blir lite hårdare än tänkt då man stakar. Det är likadant då jag, i något svagt ögonblick, får för mig att ro. Då blir det alltid max, kanske för att det är ganska tråkigt. Tror det skulle vara annorlunda om det var på riktigt sas. Tiden blev knappa 44 minuter och skulle jag maxat så hade det nog bara blivit 2-2,5 minuter snabbare. Efter det gick jag mot en Cross Trainer men ser att alla är upptagna och med gårdagens samtal om cykelträning, i färskt minne, så gick jag till lite benmaskiner och körde i 8 minuter ungefär. Gött mos! Sen avslutade jag i en kvart på en Cross Trainer varav sista 3-4 minuterna blev riktigt tuffa med motstånd 20 och ett snitt på runt 75 i kadens. Tyvärr glömde jag trycka på klockan så jag fick inte upp pulsen då jag maxade. Däremot så taktade jag runt 136 slag/minuten.

Bra pass idag. Rätt typical me lixom! :-)

Fick beröm idag också, alltid kul! Det var en bekant till mig och Ullis som sade att jag var duktig. Det är förstås Ullis också men hon är lite mer lågmäld än vad jag är.


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Av Niclas Bernhardsson - 10 januari 2018 23:00

Nytt år och nya pass, det borde jag tänkt på... 

Jag brukar ju boka in Core-passen rätt tidigt men nu hade jag visst glömt det. Och det stod fullbokat och det var typ 8-9 stycken i kö... Sen tyckte jag det skulle vara kul att boka in Carinas spinning också. Det gjorde jag för kanske 5 dagar sedan. Men idag så hade jag helt glömt bort det och packade inte ens ned spinningskorna. Ullis nämner något om Coren och jag blev förstås sugen. Vi går ned och jag tar fram en matta. Rätt mycket folk men en matta lämnade visst förra gruppen kvar men den blev tom och fastän det visuellt såg ut att finnas en plats till, så var det ganska trångt. Riktigt bra pass och man fick kämpa. Det t.o.m rann lite på ryggen, kände jag. Efter passet så förstår jag att det är spinning och då ramlar poletten ned och jag misstänker att jag inte ens haft någon plats på Coren... Oops! Men spinningen var jag bokad på men jag fick köra med mina vanliga gympaskor. Inte lika kul dock. Många bekanta ansikten men jag ser en före detta elitcyklist komma in och det var inte direkt så han tog plats och märktes men jag blev riktigt inspirerad och kikade lite hur han cyklade och rörde sig. Klart effektivt och rätt olikt många av spinningledarna. Dock så är ju spinning och MTB inte riktigt samma sak. Hursomhelst så såg man att det fanns lite power i de där benen. Jag snittade totalt på 137 slag/minuten men efter en ganska lång uppvärmning så snittade jag 146 tills jag tog det lugnt. Max 159. Men det var mycket styrka idag. Ett helt okey pass och jag kan tänka mig att gå på det ibland. Det är lite roligare än att mata på själv. Efteråt, i omklädningsrummet, så frågade jag Danne om lite cykeltips. Ja, det var Daniel Eriksson, han har bland annat faktiskt både guld, silver och brons, som meriter i U21-SM. Och tips fick jag och sög åt mig. Tack för det!


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Av Niclas Bernhardsson - 9 januari 2018 21:00

Tisdag och en ny person ville testa att springa med klubben. Och Ullis skulle springa så vi åkte ned och hälsade henne välkommen och efter det drog jag till gymmet och satte igång att staka. Tyvärr hade jag glömt klockan så jag tryckte av mina mellantider på mobilen och tänkte sedan lägga över dem i Movescount. När jag sedan skulle lägga över träningen så ser jag att all data försvunnit. Hursomhelst så blev det 3 km uppvärmning på ganska lugnt motstånd, tror jag låg på ca. 4.30 min/km. Sen dunkade jag på och snittade ungefär 1.57/500 meter, det är en den data som visas. Det blev fyra stycken intervaller och jag tyckte jag klarade av det ganska bra. Alla intervaller låg inom en sekund. Det kommer jag iaf ihåg. Avslutningsvis blev det mycket lugnt nedstakning och totalt körde jag 10 km. Bra pass och sen körde jag lite rehab för hälen och jag släppte in Ullis som jag såg kom gåendes från träningen. Bra pass men lite synd att jag glömde föra över tiderna men jag vet att jag kollade och såg att det var oerhört jämnt.


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Av Niclas Bernhardsson - 8 januari 2018 21:00

Så var det då äntligen dags att börja jobba. Eller äntligen och äntligen. Jag får ju nästan ångest då jag varit ledig för länge och börjar fundera på om jag verkligen kan mitt jobb och så. Och planera kan jag inte göra förrän jag nästan får kniven på strupen. Men klockan ringde och nu började det bli bråttom för jag var riktigt trött då jag kom i säng sent igår kväll. Jag fixade två par skidor och det ena var riktigt risiga men det andra paret var ett par riktigt fina Redline-skidor. Det var som att skära i mjukt guld - Mmmm! :-) 

Hursomhelst så var det då jobb igen och det blev förstås lite välkomsttal och presentation av nya kollegor, trevligt! Sen blev det en hel del jobb själv och jag fick tiden att gå ändå. Sen, väl hemma, så blev det mat och sen ville jag förstås träna. Ullis skulle testa något nytt Yoga-pass men det var jag inte intresserad av. Jag stakade en mil, i hyfsat moderat tempo, och sen blev det en halvtimme på en Cross Trainer. Ännu lugnare. Fort in i duschen och sen hem. 


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Av Niclas Bernhardsson - 7 januari 2018 23:45

Och nu var det Tims tur att bli firad. Och när jag tänker efter så är det för sjutton 23 år och inget annat! :-0 Sorry för fel i rubriken men ändrar jag så funkar sen inte länkningen för t.ex FB.

Grabbarna verkade vara trötta så de fick sova ut medan Ullis och jag tog lite frukost och drack kaffe. Eller det är väl snarare så att det är just kaffe som är min frukost. Det brukar inte bli så mycket mer. Men till slut fick det räcka och vi fick upp Felix och vi gick in och sjöng för Tim och räckte över lite presenter, trevligt! Han blev glad förstås och senare skulle lite släkt komma. De flesta kom igår då man brukar gratta Ullis och Tim samtidigt. 23 år... Jag tror det var snöstorm då vi åkte hem från sjukhuset. Tiden går. Nu verkar det knappt komma en snöflinga... Och sen passade Ullis och jag på att cykla lite på våra trainers. Ullis valde att bli överaskad och det blev hon verkligen. Hon fick en bana som hette Hilly och den verkar gjort skäl för sitt namn. Jag fick också lite kuperat men inte i närheten av vad hon fick. Bra det för mina vanliga däck slirar så det räcker på trainern. Sen tittade Ullis bror Björn in och det blev 45 minuter för både mig och Ullis. Så lite fika med Björn och Monkan, trevligt. På kvällen så åkte vi återigen till Mall of Scandinavia och såg på Ted. Jag skriver ju lite låtar själv och blev grymt sugen på att ta upp det där igen. Bra film och jag förstår om det är lite känsligt för familjen. Jag har lite svårt att köpa offentlighetsprincipen. Bara för att man är känd kan det väl inte vara tillåtet att hursomhelst göra en film om en och ens släkt, och dessutom här och där uppdiktad? Men i det stora hela så gav det en bra bild av Ted och det mesta är nog sant. 

På kvällen kände jag paniken komma över det blev sent och att jag nog borde komma i säng. Jobbet väntar imorgon bitti...


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Av Niclas Bernhardsson - 6 januari 2018 23:30

Igår, fredag, så fyllde Ullis år och vi i familjen lyckades lura henne lite. Först hämtade jag henne och jag såg att hon såg överraskad ut när hon såg ballonger och serpentiner hängandes lite överallt. Sen kom hon in och vi sjöng och bjöd på tårta. Hon blev riktigt glad och när hon sen får sin present så vet hon inte riktigt vad hon skall tro. Det är ett rosa billigt CD-fodral, som jag hade köpt för tio kronor! :-) Hon tackar lite tveksamt men jag håller masken. Sen börjar hon bläddra lite bland fickorna och hittar sen en lapp där det står grattis och en bild på en häftig träningsklocka! :-D Den hann tyvärr inte komma. Sen till dagen idag då. Jag visste om att Puff och gänget skulle komma och överraska Ullis men eftersom jag är så dålig på att dölja hemligheter så ville jag inte veta för mycket och när Ullis började prata om bio så försökte jag lite försiktigt att jag inte var så sugen. De skulle komma typ 19.00 och jag försökte förhala bion med att vi skulle iväg och träna. Det gick Ullis med på, kanske inte alltför svårbedd, och jag hade lyckats. Och träna ville jag ju själv också. Fort ned till Sports Club, i Trosa, och det blev faktiskt stakintervaller och jag körde 600-ingar med 400 vila. Typ som jag brukar köra på Cross Trainern. Så det blev en mil och nu var det bråttom hem. Tim och jag försökte med att det var någon Cross Fit-final, som vi ville se. När vi kommer hem så tjuvkikar jag in och jag misstänker att de har gömt sig där inne och börjar sjunga och de andra hänger på. Ullis vet inte vad hon skall tro men är först mest orolig över om det är städat i källaren, för det var därifrån rösterna kom ifrån! :-) Kul med lite fest och vi firade Ullis ordentligt. Riktigt trevligt!


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Av Niclas Bernhardsson - 5 januari 2018 23:00

Första jobbveckan, för året avklarad och jag kände mig lite småsliten och hade tänkt att träna lite lätt på Crossen och sen känna på vattnet lite. Ullis gick direkt in till bassängen och jag ställde mig alltså på en Cross Trainer. Men jag fastnade där ett tag och det blev ett lugnt 45-minuterspass och jag snittade 123 slag/minuten. Kändes helt okey och svettas gör man ju ändå. Sen pratade jag lite med en person så jag hann knappt in till bassängen. Ullis var visst redan klar och hon vinkade utanför. Jag tyckte det kändes dåligt och jag hann/orkade knappt simma. Det blev bara fyra längder och ingen kändes direkt bra. Det var lite för flåsigt från start. Sen in i bastun och sen blev det istället lite fredagsmys, inte fel det heller. 


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten (3000 kr)

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards