Alla inlägg den 12 mars 2018

Av Niclas Bernhardsson - 12 mars 2018 20:00

Så var det måndag och lite lagom med tid att komma igång efter Vasaloppsveckan. Jag blev rätt slut efter den kalla StafettVasan och sen Vasaloppet förstås. Jag, och Ullis, lämnade blod i onsdags och vi körde medvetet lite lugnt efter det. Men nu var det alltså dags att äntligen köra igång med Fitnessfighten igen. Eller igen och igen. Ullis körde för några år sedan och jag smög med lite på sidan om. Jag kanske inte körde fullt ut men fick ändå fantastiska resultat. "Endast" minus 3,5 kg på en månad men minus 12 cm i midjan och bra stuns i kroppen. Så vi tänkte köra igen, dock har jag svårt att följa matschemat fullt ut och måste korrigera lite, främst med skolmaten och vi klarar inte av att köra dubbelt hemma med barnen. Främst på grund av tidsbrist men jag tror att det blir bra ändå. 

Hursomhelst så traskade vi till gymmet och idag körde vi lite från minnet och det blev först 10 minuters Cross Trainer, i början och sen 2x3 övningar som plankan, banböj mot vägg och något mer. Tror det var sit-ups. Sen återigen 10 minuters kondition och jag valde Cross Trainern igen. Efter det blev det 2 set med 2x3 övningar, dvs dubbelt upp. Återigen från minnet och vi försökte få med hela kroppen. Jag avslutade med 25 minuter på.... Cross Trainern! :-0


Vikt 86,6 kg, midjemått 102


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards