Alla inlägg den 1 april 2018

Av Niclas Bernhardsson - 1 april 2018 14:30

Söndag och det var visst 1 april. Dagens som brukar bestå av en massa aprilskämt och det är nästan så det har eskalerat. Vissa sämre än andra. Kanske beror det på mig men jag har inte riktigt köpt det här till hundra procent. Ett tag var det ju lite roligt men det var när det inte var så utbrett. Nu är det ju nästan ett måste att större företag kör med ett aprilskämt och då har mycket gått förlorat, tycker iaf jag. Men hursomhelst så ville jag ju träna och det är ju inget aprilskämt. Kanske om en och annan soffpotatis skulle deklarerat samma sak. Det kunde varit ett bra aprilskämt. Men sin kropp och hälsa skämtar man inte om, den skall man ta på allvar och så även idag. Jag åkte ned till gymmet och det blev lite senare än tänkt. Ullis skulle upp tidigt och jobba så jag fick åka själv. Väl på plats så var det bara ett äldre par och två unga tjejer. Tjejerna, såg jag senare på skärmen, verkar varit systrar och de körde allt möjligt roligt och välte t.o.m någon pryl på en hylla! :-) Själv så blev det Cross Trainern för mig och efter ca. 20 minuter så fick jag för mig att köra intervaller och jag satte motståndet på 10 och drog igång. Maskinerna här, på Sportsclub, är inte superstabila så man får hålla en lagom hård takt för annars slirar det liksom. Men det räcker till, och blir över, för att bli trött. Iaf om man kör en lite längre intervall och det gjorde jag. Det blev 600-ingar, som vanligt, och nu på motstånd 10, med vila 400 meter, på motstånd 4. Riktigt tokslut direkt och man undrar hur man överhuvudtaget skall orka med nästan utan att stupa. Men jag kämpa på och jag hade en puls på 185 respektive 186 slag/minuten på de två sista intervallerna. Pust! Fy bubban, det snurrade i huvudet. Men sen tog jag det lugnt och varvade ned lite. Det blev 47 minuter på Cross Trainern och sedan avslutade jag, i min ensamhet, nu var det helt tomt, med lite styrketräning för korsrygg och mage. Sen lite benspark på slutet också. Så typ en timme och när jag skulle duscha så märker jag att jag glömt packa ned handduken... Hmm, det blev till att göra en "Sven Melander" och jag stod och vred mig under en handtork, eller vad det heter. Inget man kanske skriver om... *host host* men det är å andra sidan inte många som orkar läsa igenom mina texter! ;-)

Efter det så hoppade jag in på Pizzeria Piccolino och hämtade mat, som jag beställde precis innan jag hoppade in i duschen. Ett skönt avslut på dagen!


 

Långt över mjölksyratröskeln - me like!


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards