Alla inlägg den 15 april 2018

Av Niclas Bernhardsson - 15 april 2018 20:45

Söndag och vi åt frukost tillsammans med Magnus som skulle bege sig hemåt igen. Härligt att ha honom på besök och med min och Ullis lilla guidning i bakhuvudet så tänkte man på hur fint man har det. Och idag skulle jag och Ullis springa lite. Det var dags att testa på hälen. Eller snarare stressa den lite inför kommande läkarbesök. Men jag var nog nästan inställd på att det skulle bli ett väldigt kort pass. Jag fick ju för mig att springa på ett löpband för några veckor sedan och jag kom inte mycket mer än några hundra meter innan det smärtade för mycket. Men nu skulle jag ju stressa på hälen och det skulle inte göra något om det gjorde ont, tvärtom. Så jag började lugnt och det var riktigt segt från start och jag fick känslan av en "Heffaklump"! :-0 Jisses, vad klumpigt det kändes. Men från den sega starten så gick det hela tiden lite, lite bättre och snart nog hade vi kommit fyra kilometer och det var typ där jag ville vända hemåt för att kunna hamna på åtta kilometer totalt. Och snart kändes det riktig bra faktiskt. Det var som kroppen kom ihåg hur man skulle springa och jag tror att farten stegrades allteftersom. Ullis vek av mot Trosa och jag fortsatte själva hemåt via våtmarken. Men säg den känsla som varar för evigt. Snart började det ta emot samtidigt som jag överöstes av naturen runtomkring mig. Det märks att jag har missat något då jag fastnat inne på gymmet, det här var ju rena sagoriket - Wow! Så det blev en hel del småstopp då jag tog lite kort. 

Åtta kilometer löpning, första löpturen sedan Nyårsjoggen. Nu ser jag ändå ett ljus i mörkret för den här behandlingen jag skall få verkar säker men man får nog räkna med ytterligare lite tid innan man kan springa på igen. Nu skall jag bara stressa hälen så det blir lättare för läkaren och se vad som händer. Så Göteborgsvarvet får jag garanterat ställa in. 




             


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards