Direktlänk till inlägg 25 maj 2018

Cykel för hela slanten

Av Niclas Bernhardsson - 25 maj 2018 20:00

Fredag och Ullis ville ha bilen, då hon skulle in en sväng till Nyköping. Så vi kom på att jag kunde ju först cykla till jobbet och efter jobbet så kunde jag fortsätta till Nyköping. Det skulle bli en bra träningsdag. Och så gjorde vi. Tim gick till bussen och jag trampade förbi. Sist så "höll jag undan" bra länge men Tim sade något om att det hade tagit tid för någon person som skulle in med stora väskor, och så var det nog. För nu dröjde det inte lika länge innan bussen drog förbi. Sen var det lektioner och efter första lektionen så gick jag ned till Hemköp för att köpa lite lunch. Jag hann trycka i mig lite grand innan nästa lektion. Tanken var att jag skulle äta det sista då klasserna var klara. Det glömmer jag förstås och vad roligt när en elev utbrister: "Du är ju hård överallt!" Jag busade med henne och hon slår till lite lätt i ryggen och sen på axeln. Det är väl likstelheten som börjar sättas in! ;-) Det är förstås lite fusk att vara lärare i idrott, man får ju lite gratisträning men dock inte lika mycket som man kan önska. När jag tar ut cykeln och börjar trampa så kommer jag förstås på att jag glömt kvar maten i kylskåpet och det är ju bra att det inte var räkor. Men hursomhelst så får jag inte glömma att slänga det på måndag. Jag tar vägen via Runtuna och det är ju fantastiskt fint och små smala kurviga vägar och solen lös så fint. Det känns som jag skall få lite hjälp av vinden men ju längre jag kommer ju mer får jag emot mig. Det kanske vrider sig lite. Men jag tar inte ut mig och jag sippar på min sportdryck och försöker hushålla på den. Till slut är jag inne i Nyköping och jag hittar fram till bilen och ställer upp den, med handduk som skydd, och försöker byta om. Jag slänger mig bakåt, i baksätet, och tänker inte på att det är klart lägre där. Jag sopar förstås i huvudet, inte bara en utan två gånger, men lyckas klara mig utan att någon ser. Tror jag iaf. Det blir väl en fin youtube-video annars. Sen hittar jag Ullis och hennes väninna och jag passar på att äta lite och efter det tog vi en tur till en bilaffär. Vi har börjat fundera på en ny, liten bil. Vore ju nice! 

Sen hem och det slutade med att jag fastnade vid en halvkonstig film, med Tom Cruise i huvudrollen - The Edge of tomorrow. Inte den bästa men den var upplagd så att man liksom inte kunde sluta titta. Klockan ett var den slut och jag som var trött innan...


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 18 mars 23:00

Måndag och nu är det bara två veckor kvar och dessutom med en hel del annat inbokat på skolorna som nationella prov och påskpyssel. Det börjar verkligen närma sig slutet på min vistelse på skolan jag är på och det är sorligt. Även barnen verkar tycka...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards