Alla inlägg den 27 maj 2018

Av Niclas Bernhardsson - 27 maj 2018 21:00

Söndag och det var liksom som om jag vaknade på fel sida. Allt var fel. Egentligen kommer jag, så här några dagar efteråt, inte riktigt på vad det var. Och när jag var uppe på altantaket och monterade på plåten, aka dropplisten, så skiter det sig rejält. Jag monterar den så snett och en tanke var ju, då den ändå inte kommer synas, att foga lite mer bara. Men det är en risk och själva fallet kommer inte bli riktigt bra och bara tanken på att det inte blev riktigt bra gjorde att jag blev riktigt irriterad. Men vad f-n! tänkte jag. Till slut får jag riva ned allting och sen börja om. Så två nya plåtar måste införskaffas. I det stora hela var det ingen katastrof då jag ändå kan använda en del av den sista plåten jag tog bort och jag behövde ändå köpa en till. Men det försvann säkert över en timme då det är bökigt. Dessutom orkade jag inte träna alls idag. Men till slut var jag i fas med livet och det kändes bättre igen. 



Av Niclas Bernhardsson - 27 maj 2018 12:26

Ja, det är boktiteln på en rätt cool bok av Leif GW Persson. Han skriver lite annorlunda mot sina författarkollegor och ibland blandas språket upp lite grand. Men inget som stör utan det är rätt bra flyt. Boken handlar om ett lik och återigen så blandas Tsunamin in i en bok som jag läst. Det verkar vara en bra faktor att ha med och i det här fallet så blir det riktigt bra. En ung, liten sjöscout, som dessutom är granne med huvudpersonen, som är poliskommisarie och huvudperson, hittar ett lik ute i skärgården och hela historien börjar. GW har låtit kommissarien, som i boken heter Evert Bäckström, få vissa karaktärsdrag med honom själv och det känns som om han vill tänja på gränserna och leka lite med oss. Det blir ibland lite billigt men även det funkar. Boken är bra och lättläst. Hela handlingen hålls ihop på ett lagom svårt sätt och på slutet så handlar det mera om att binda bevis mot den misstänkta mannen. När man tänker efter så är det ett väldigt intrikat drama och mycket att hålla reda på. Men GW gör det riktigt bra!


Boken fick jag av Felix i julklapp och jag läste ut den för någon vecka sedan men höll på att glömma att recensera den. Rekommenderas och den får en 3:a i betyg.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards