Alla inlägg den 27 juni 2018

Av Niclas Bernhardsson - 27 juni 2018 12:15

Haltade bort mot Safiren för nu högg det om vartannat i ryggen. Att jag ens skulle kunna gå på Cross Trainern vore nog att hoppas på för mycket och vad ansträngt det skulle bli. Men jag var väldigt motiverad för jag har ett mål inför hösten och det är faktiskt lite hemligt. Mest en kul grej och kul skall man ju ha det. Eller hur!? :-)

Hursomhelst så kom jag in till träningsrummet och det var knappt att jag kom upp på maskinen och det hela var rätt omständigt. Det tog lite tid men sen var jag igång. Jag fick för mig att lyssna på musik men jag kom inte så långt förrän batteriet, i lurarna, dog. Asch då! Men det kom folk hela tiden och några kände jag. Jag pratade lite med killen som jag pratade om häromdagen, och han hade faktiskt redan kört en timme på en Cross Trainer. Imponerande, det är det inte många som orkar, iaf inte i början. Jag kom ihåg att jag hade en spärr runt 10-15 minuter och det tog några gånger innan jag var över den. Sen gick det desto fortare. 

På kvällen så blev det en promenad med Ullis och vi kollade in den nya mataffären som öppnat i den gamla Zoo-butiken. Eller för de som är lite äldre, gamla Veia-butiken. Eller för de som iaf passerat fyrtio, gamla Hasse Pedal. Sportbutiken som lades ned på ett rätt konstigt sätt. Jag kommer aldrig att glömma den dagen, trots att jag nog var väldigt ung då. För varje timme så sänktes priset med 10%, dock räknat från ursprungspriset så 10 blev 20 osv. Klockan 23 var rabatten hela 90% och kön var ringlande lång och folk stod med en massa sportprylar i händerna. Precis när klockan slog 00.00, så sade Hasse att det nu var fullpris som gällde igen. Vuxna människor bara släppte ned kläder och sportprylar rakt ned i sörjan som var efter alla skor och det var ju snö ute så det blev lite slaskigt. Kanske inte det bästa slutet men det var ju länge sedan nu. Tiden går.


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards