Direktlänk till inlägg 28 juni 2018

Lite småläskig inlinesåkning!

Av Niclas Bernhardsson - 28 juni 2018 13:00

Har man en Inlinesbutik så måste man ju åka lite också. Sagt och gjort. Och med ett kundbesök i färskt minne där jag berömde honom för sina fina runda hjul så sade han att det var ju jag som hade sagt åt honom att byta plats på hjulen som han hade gjort. Oops! :-) Så jag skiftade plats på mina och de var inte alls så fina som hans. Och när jag väl var ute på gatan så kändes det vingligt och fy bubban vad de drog snett. Jag skulle skiftat plats för länge sedan. Men det är väl en vanesak och jag började skata på. Men när jag börjar bromsa nedför den brant och långa järnvägsbron så märker jag att bromsen tar sent och jag får kramp i fotleden rätt snabbt. Lite lätt panik och jag inser att jag inte kommer att orka bromsa hela vägen ned och där nere finns ett farthinder. Men vad f-n! Jag kämpar och får stopp på mig och andas ut och låter blodet komma ned i fötterna igen. Jag tar istället en annan väg. Det går undan där också men mindre risk att behöva stanna. Vid korsningen så upptäcker jag att jag inte behöver panikbromsa utan glider ut i korsningen och kör bort dit jag hade tänkt komma från början. Jag fortsätter bort mot Trosa. Vid Trostorp så skakar det så jag måste stanna några gånger. Men när det väl är över så är det rätt skönt att köra på. Dock i motvind så man får kämpa lite och jag funderar en kort stund om jag skall låta Felix skjutsa hem mig. Han är på Skrotnissarna, i Trosa, och tränar med Tim. Men efter att ha stått och funderat någon minut så kör jag vidare mot Camfil och pustar ut samtidigt som jag ringer Ullis. Det är lunchdags och hon hinner prata med mig en bra stund, samtidigt som hon äter sin lunch. Skönt med en paus och nu skall jag hem igen. Jag ser att jag får bra vind i ryggen och nu är det sjukt kul! Det går fort och jag var uppe i över 32 km/h, på något ställe. Och snabbaste kilomtern på runt 2.20 Snittet, trots backarna på slutet, blev 19,6 km/h. Och det med villaområdeskörning sista biten. Det var rejält kul och den dåliga asfalten vid Trostorp gick rätt bra då man hade högre hastighet. 


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 12 april 23:00

Fredag och idag tog jag bilen och eftersom jag höll på glömma bilen en gång var Ullis lite orolig att det skulle hända igen. Då "missade" jag precis anslutningsbussen och det var tur det eftersom jag pratade med Ullis strax efter det och hon undrade ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 11 april 23:00

Torsdag och jag kollade lite på en uppgift som jag kämpat med och hittade lite matnyttigt att ha med.  På jobbet så rullade det på som vanligt och sedan hemåt. När jag väntade på nästa buss så ringer värmeverket, som är de som skall fixa den nya vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 10 april 23:00

Onsdag och dagen började med att jag fotade av två böcker jag köpte igår, det glömde jag att skriva om i gårdagens blogg.  Idag var det ungefär som igår på jobbet. Jag fick också meddelande om att ÖSP ville träffas nu på måndag under dagen men det ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 9 april 23:00

Tisdag och på jobbet var det ungefär som igår. Det tar lite tid att komma in i det men vi får se om det ger med sig. I övrigt var det inget konstigt. Jag fick återigen svar på en uppgift som jag hela tiden får U på och jag förstår inte riktigt varför...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 8 april 23:00

Måndag morgon och det var bara att sätta sig in i nya jobbet och nu skulle jag följa en och samma elev. Därför kommer jag inte att skriva någonting om jobbet mer än att det blir spännande.  Jag fick mail om att Umara ställer upp som sportdrycksleve...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards