Alla inlägg den 19 juli 2018

Av Niclas Bernhardsson - 19 juli 2018 22:15

Torsdag och Ullis och Tanjis skulle springa lite, vid Stensund, innan frukost på bryggan och jag skulle gå dit. Bra tänkt förutom att det tar en jäkla tid att gå så när Ullis tar bilen och jag går samtidigt så går jag. Och går. Och går. Och går... Jag börjar komma på mig själv att det nog tar lite extra tid för mig och jag nämnde det lite snabbt för Ullis innan men jag hade inte riktigt tänkt på hur lång tid det skulle ta. Jag satte på mig lurarna och började med lite olika musik innan jag kommer på att jag skall lyssna på ABBA! Det passade ju bra så här dagen efter Mamma Mia - Here we go again. Jag hade lurar som jag dock inte kunde manövrera på och orkade inte ta upp mobilen ur Flip-beltet. Men det innebar bara att jag verkligen gav låtarna en chans och det var nog bra. Det mesta som de gjort är riktigt bra och många kände man inte riktigt till - kul! Jag ser att klockan tickar på och när jag äntligen är framme så har det nästan gått 2 timmar. Jag tittar upp och ser att Ullis och Tanjis är vid första bryggan och jag slår mig ned. Det ser rätt bra ut i vattnet och den värsta algblomningen verkar ha blåst bort. Eller vad som nu händer. Jag äter lite och dricker lite gott kaffe innan jag tar mig ett dopp. Först är det förstås rätt kallt men jag känner vad skönt det är att kyla ned skallen och det gör jag ett tag genom att simma lite på rygg och lite under vattnet. Jisses vad skönt det är och man är förstås rätt varm. Det blir en påtår på det och sen, efter lite mer prat, hemåt. Nice start på dagen!

På kvällen så går Ullis på ett gruppass och det är Core. Jag känner mig inte så sugen så jag tänkte satsa lite mer på armar och axlar. Men jag började på Cross Trainern och det föll sig som så att det blev 30 minuter på den och sen 35 minuters styrketräning. Jag vete inte vad som hände men jag började lassa på ordentligt och jag tog ut mig ordentligt. Som gjort för att få en obehaglig träningsvärk alltså! :-) Vi får väl se vad som händer. Skönt att kötta på iaf. 


   


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards