Alla inlägg den 20 augusti 2018

Av Niclas Bernhardsson - 20 augusti 2018 20:00

Måndag igen och nu började även eleverna. Det var lite oklart hur många vanliga klasser det skulle vara idag men såklart så blev det samling i de vanliga klassrummen, för eleverna, och sedan fick det utkristallisera sig. Jag hann iaf bearbeta fram en ny och aktuell enkät inför det nya läsåret. Med lite frågor om vad eleverna ser fram emot och vad de själva önskar och tycker om olika lekar och övningar. Sen var det möte på skolan och väl hemma var jag rätt trött. Men rejält taggad att komma igång med träningen och huvudmålet är förstås Kalmar Ironman 2019, det skall bli så roligt. Jag traskade bort till Safiren och hade väl ingen egentlig plan utan ställde mig på en Cross Trainer. Jag mjukstartade på motstånd 12 och körde runt 77-78 i kadens. Inte så värst hårt på de maskinerna men jag gissar att pulsen ändå låg runt 70% av maxpuls eller lite under. Sen dröjer det inte så länge förrän en gammal bekant ställer sig bredvid och det känns lite mjäkigt att köra så lätt när han har tyngre. Men jag behöver ju inte bevisa något utan kör på men sen, vid 5 km, så höjer jag två steg till motstånd 14 och så kör jag så i ytterligare 5 km. Vi hinner prata en del innan det blir lite mer ansträngt och nu höjde jag igen och då förstås till motstånd 16! Nu börjar det helt klart kännas lite men det känns fortfarande rätt bra men jag flåsar ju lite då jag pratar. När det gått ytterligare 5 km så funderar jag om jag skall köra slut på mig, vilket jag nog hade gjort om jag gasat på länge på motstånd 18. Men jag känner att det räcker och drar ned till motstånd 12 igen och bara köra lugnt den sista biten och får förstås ned pulsen rejält. 60 minuter blev det och jag kom 18,85 km. Skönt att röra på sig. men jag har haft känning av någon förkylning och körde med Coldzyme under helgen. Efter Cross Trainern så gick jag in till gymmet och körde mitt vanliga tänk med 3 övningar i en följd och sen upprepa. Kanske lite lugnare första svängen. Det blev Lårcurl, benspark och sittande rodd. Skönt att ta i. Efter det så blev samma sak igen fast nu med sittande magcrunch i maskin, Pec-dec (typ av sittande flyes) och sist sittande axellyft åt sidan. Det får räcka och jag kan bocka av en timme och en kvarts bra träning - nice! 


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards