Alla inlägg den 21 augusti 2018

Av Niclas Bernhardsson - 21 augusti 2018 22:00

Så var det tisdag och klubbträning, man riktigt längtade! Men jag hade nog inte någon bra koll på hur kroppen var. Från och till så hade jag känt av halsen och till råga på allt fått munsår, det får jag sällan och kanske en signal om att en förkylning finns i kroppen. Väl på plats så morsar jag på Yoga-Carina, Rainy, Flaken, Puttis och Tokan. Lite snack om helgens bravader, två sprang i Mora, den ena den långa och den andra den kortare varianten och det var Tokan och Rainy. Sen joggade vi igång och det kändes som om jag inte kunde jogga sakta men samtidigt hade jag lite problem att få igång andningen, jag tänkte att det skulle släppa. Men efter dryga 1,5 km så märker jag att jag fortfarande är slut och det liksom krampar i benen. Hmm, det var väl attans då! tänker jag. Lite stretch och sen drar vi igång löpskolningen. Det är ju nu som det brukar släppa, i sista läget. Men jag har fortfarande jobbigt att andas och jag börjar fundera, återigen, om jag har något i kroppen. Att jag tränade benen igår brukar inte påverka så här mycket. Så jag signalerar att jag nog tar det lugnare men att jag ändå provar. Pang! Där drog vi iväg och Yoga-Carina drog iväg som ett skott och efter springer Flaken. Jag känner rätt omgående att det inte är min dag så jag tar det lugnare och gör sällis med Rainy som måste ta det lugnt idag. Det blir som tre öar med Yoga-Carina och Flaken, Puttis och Tokan samt jag och Rainy. Jag ger upp redan efter ett set och joggar ett tag. Några diskuskastare kommer och jag snackar lite med dem. De frågar om jag vill prova och jag gör ett litet halvhjärtat försök. Försöker få in tekniken men tar inte i. Jag säger något om att man får multiplicera det med fyra. Nej, tio! säger de... Ha ha, det låter som om jag får fortsätta springa. Efter lite jogg med Rainy så blir det lite fys på gräsmattan. Kanske en kvart. Lite trist att det gick sämre med löpningen idag. Men kanske är det något i kroppen. Att jag börjat få munsår kanske också antyder det, det brukar jag inte få. 



Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards