Alla inlägg den 26 augusti 2018

Av Niclas Bernhardsson - 26 augusti 2018 21:00

Brorsan Jocke och hans Lina åkte på jobbresa och jag och Ullis blev barnvakter och det såg vi fram emot. Det var länge sedan smågrabbarna sov över och de gillar verkligen Tim och Felix. Så i fredags så hämtade vi smågrabbarna från fritids och åkte hem. Det blev full fart direkt och när vi skulle lägga oss så ville grabbarna sova tillsammans med mig. Jag läste lite från min bok, som jag just då läste, och hoppades innerligt att det inte skulle komma något alldeles för smaskigt eller iaf ha sinnesnärvaro att bromsa om jag märkte att något sådant var på gång. Det värsta var väl att Bella, en get för övrigt, hade krypit upp i Tessans säng och drog av en getprutt. Ungarna skrattade gott och det tog någon minut innan de lugnat ned sig. Sedan gick det några minuter och jag kunde natta dem och smyga iväg. Gosiga killar. 

På lördagen drog vi till Nyköping, det var jag och Ullis samt förstås smågrabbarna. De heter förresten Gabriel och Victor. Vi lämnade in bilen på en biltvätt och traskade mot hamnen. Det blev en god glass och kaffe där och sedan gick vi en sväng till cykelaffären men det var alldeles för mycket folk där och vi fick aldrig någon hjälp. Så snart så gick vi då vi inte orkade vänta. Jag tror också att jag kunde ta hem grejerna själv. Det är en fördel att ha en egen sportbutik. Sen försökte vi få med oss grabbarna på att vi skulle åka och hälsa på min, och deras pappas, faster, i Mariefred. Men det var de alldeles för trötta för så snart åkte vi hemåt istället. Väl hemma så ville de spela lite teve-spel men vi körde några timmars spelstopp och de traskade istället iväg med Tim till Qlan-plan för lite fotboll. Kul! Så jag började måla lite i gästrummet. Vi skall renovera det lite och har kommit en bit. Felix har ju flyttat ut men det är ju fortsatt hans rum men vi gör iordning det så det blir nytt och fräscht. 

Sen gick timmarna och det var dags att lägga sig och samma visa. Jag fick natta dem och nu hade jag redan läst klart min bok så jag körde lite musik från mobilen. Det gick hyfsat fort för dem att somna och nu var även jag trött. Så jag tog min täcke och kudde och traskade in till mitt och Ullis sovrum och somnade rätt fort. 

Söndag och efter några timmar så skjutsade vi hem barnen och sen gick timmarna utan någon träning. Hmm, skall det bli helt träningsfritt igen? tänkte jag. Men det blev istället en promenad med Ullis. Det blev nog runt 5-6 km. Lite regn på slutet och vi gick in på affären och handlade. På vägen ut så ser vi en jättefin regnbåge, eller snarare två stycken. Härligt och det såg ut som regnbågen slutade vid vårat hus! :-) På något sätt så tänkte jag på allas lika värde och hur viktigt det är att stå upp mot orättvisor. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards