Alla inlägg den 27 augusti 2018

Av Niclas Bernhardsson - 27 augusti 2018 21:30

En hel del på jobbet kring en tema-dag, som vi skulle ha på onsdagen. Men väl hemma så var jag sugen på att träna och gick till Safiren. Där körde jag dock rätt lugnt på Cross Trainern men körde på hyfsat länge. Det blev strax över 70% av maxpuls och på motstånd 12 (what a surprise!). Men när jag kommit typ 13,5 km så får jag för mig att avsluta hårt och höjer motståndet till 18 och försöker hålla det tills jag kommer till 15 km. Det blir tuffare, förstås, men jag orkar ända hålla en hög kadens. Mot slutet så märker jag att jag ändå orkar så jag bara trycker på allt vad jag har på slutet och kadens ligger stadigt över 90. Grymt! Jag känner mig nöjd och jag ser att jag kom upp i 182 slag/minuten på slutet. Snittet blev 140. 

Efter det så går jag in till gymrummet och kör tre övningar. Det blir tricepspress, axellyft åt sidan i maskin och alternerande bicepscurl. Det gånger två och jag avslutade med lite rehab för hälen. 


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards