Alla inlägg den 4 september 2018

Av Niclas Bernhardsson - 4 september 2018 20:30

Så var det tisdag och jag hade sprungit lite på skolan, med eleverna, och visst kände jag av hälen. Den gjorde faktiskt lite ont mest hela tiden och inte sjutton har min läkare ringt. Så jag beklagade mig lite för Puttis och Yoga-Carina. Det kom inte mera idag men vi joggade upp och det var rejält ömt. Fyra varv och sen lite stretch innan vi körde lite lätt löpskolning. Sen var vi igång och det var 400-ingar, på schemat. Carina var stark och jag låg ungefär 2-3 sekunder bakom hela tiden och sen kände jag att orken började ta slut. Förhoppningsvis så är det hälen som drar ned mig för annars blir jag orolig för jag skall lätt kunna ligga 5-6 sekunder snabbare per varv. Nu körde jag två set, vilket gjorde att det blev totalt 3,2 km intervaller och efter det så joggade jag ned i skogen. När jag kom tillbaka så var både orken och lusten borta. Men jag får vara nöjd ändå. Det är ju kul att springa och jag riktigt längtar tills det funkar helt perfekt med hälen igen. :-)


För nu ligger fokus på Kalmar Ironman 2019, då skall allt funka kanon igen. 

Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards