Alla inlägg den 9 september 2018

Av Niclas Bernhardsson - 9 september 2018 20:30

Den uppmärksamme kanske såg att jag klickat i "Sport i Världen" och det var golf på morgonen. Safiren-Micke hade bokat in mig på golf och jag var riktigt sugen. Det har blivit alldeles för lite golf på slutet och jag var som sagt riktigt taggad. Men sjukt tidigt och det kändes som om jag nog behövt sova några timmar till. Men man skulle väl vakna till. Jag morsar på mina kamrater och snart är vi igång. Jag skall inte dra hela rundan men kan sammanfatta det så här. Väldigt bra utslag, med några få undantag. Blandade inspel och usel puttning. I princip så treputtade jag hela tiden. Det gjorde att resultatet inte blev så lysande och jag kroknade på slutet och det rejält. 

Sen, mot kvällen, så ville jag testa min nya Tacx Trainer och monterade ihop allt. Jag hittade ingen sax och tog en Morakniv. Det var för övrigt en från Morakniv Triathlon, som man får från deras tävling i pris. Den var... väldigt vass och snart så rann blodet. Klantigt. Jag fick hämta lite plåster och kunde snart nog fortsätta monteringen. Lite kaffe på det och snart nog ville jag köra en runda. Efter lite assistans från Ullis, som redan kört ett tag med Tacx och Zwift, så var jag igång. Men jag märkte att bägge dörrarna var stängda och jag misstänkte att det skulle bli blött. Och ingen funktionströja heller. Hmm... Det blev en bana i London och jisses vad man dras med av tempot. Oavsett om man tänkt köra lite lugnt så är det väldigt lätt att hänga på då man blir omkörd och rätt som det var så hade jag fått poäng för att jag både legat i rygg ett visst antal sekunder och sedan för att lyckas ligga över 30 km/h ett bra tag. Och så fortsatte det och jag blev svettigare och svettigare och backarna brantare och brantare. Var sjutton hittar de alla branta backar i London! :-0 Efter en knapp mil så hade jag visst kommit ett varv, eller iaf till en målportal, och jag gav upp. Jag traskade upp och Ullis, som hade besök av en väninna, undrade vad som hänt. Jag var sjöblöt. Men kul och det här kan bli en bra sporre till att cykla mera. Dock med lite mer ventilation. 


Och så röstade man förstås. Det enda jag var riktigt säker på var vad jag inte skulle rösta på. Jag tycker det är skrämmande hur utvecklingen blivit. Och det är nästan så jag tror det är ett skämt med alla felstavningar och särskrivningar från ett håll. För att inte tala om alla delningar om sådant som inte ens stämmer. Källkritik, vad är det? Och jag är rädd att historien upprepar sig. Jag vill iaf kunna se mina eventuella barnbarn i ansiktet, utan att skämmas. Och bäst att lägga in en brasklapp om att det säkert finns en del felstavningar i det här inlägget också. Jag sitter och skriver i mörkret och ser inte så värst bra. :-) 


Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

  Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström

Spegelvägg, träningsrum: Trosa Glas - http://www.glasrum.se/kontakt.html

Massagebänk - Johanna Lithman

Massör: Janne Karlsson

Övrig sportutrustning: Enklaresport - https://www.enklaresport.se

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards