Direktlänk till inlägg 6 oktober 2018

Mustning!

Av Niclas Bernhardsson - 6 oktober 2018 19:15

  

  Så var det då lördag och Ullis och jag började dagen med att traska till Safiren för morgonträning. Idag var det rätt mycket på schemat men träningen ville vi inte missa. Väl på plats så hejar vi på de övriga och snart är Carina igång. Micke i all ära men Carina är verkligen i sitt esse när det gäller den här morgonträningen. Först uppvärmning och snart är man igång. Jag väljer att ställa mig efter en triathlon-kille, som dessutom är hyfsat lång. Det skulle ju innebära att jag nog inte skulle behöva ändra på så mycket. Och så blev det, skönt! När övningarna var klara så körde vi lite extra, på golvet. Bara bita ihop för snart var det klart. Tufft men skön start på dagen. Vi traskar hem och väl hemma så lassar vi på all fallfrukt och åker till soptippen. Mycket folk där, som vanligt, men vi har snart slängt allt och det är riktigt äckligt med gammal frukt och förstås gammalt gräs, som legat lite för länge. Så väl hemma så blir det duschen och mina handskar vill jag gärna tvätta sen. Sen packar vi in, de finare, äpplena och åker mot musteriet. Vi är där i rätt god tid men de första vi möts av är en något förvirrad kvinna, som blandat ihop några nummer, och hon meddelar att de redan har fullt till klockan 16 och säkert måste stå där enda till 17! Lite sådär smått otrevlig men nämner att vi kan ju blanda upp med någon annan. Men jag har fått nog och går till bilen och vi börjar googla och ringa runt. Det verkar fullt lite överallt men ett ställe, som heter Äppelblomman, verkar nog ha plats. Fast vi kanske får vänta lite. -Det är lugnt, svarar jag. Vi åker direkt!

Väl på plats så vet vi inte vad som händer men det är raka spåret, direkt in på bandet, där äpplena skall in. Jag blir nästan orolig och undrar om de vet att vi inte bokat tid. Killen, tillika ägaren, som jag pratade med i telefon verkar ha gått ganska nyligen, men jag får snart veta att en kund blivit försenad så vi fick köra på en gång. Nice! Jag tar fram mobilen och fotar och de bjuder in oss i musteriet och jag fotar och de är riktigt trevliga. Det är en ordentlig apparat och ingen mobil historia, som på det andra stället. Så det slutade riktigt bra och pastöriseringen var det ingen tveksamhet över med ordentlig temperatur över 80 grader. Så varmt så man brände sig nästan då man packade in. Vi fick förstås vänta lite med provsmakningen men när vi väl smakade, dock fortfarande lite för varmt, så smakade det helt okey. Fast senare, väl kylt, var det gudomligt gott!



Och på kvällen så ville jag "zwifta" lite igen och jag hoppade på sadeln och Ullis gjorde mig sällskap. Trevligt! Det blev 18,3 km och hyfsat lugnt men jag drog på ett varv, på Vulkanbana och tog det sen lugnt på sista varvet. Alltid sporrande då man har cyklister runt sig. När jag sen vände upp, för att göra Ullis sällskap, så fick jag ytterligare någon "badget" för att jag hade vänt upp mot vinden. Jag har fortfarande inte koll på vad man skall göra för att få de där utmärkelserna. Får läsa på sen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards