Direktlänk till inlägg 27 december 2018

Alpe du Zwift

Av Niclas Bernhardsson - 27 december 2018 21:00

Torsdag och en kompis, vi kan kalla honom Bergis, undrade om vi skulle köra Alpe du Zwift idag. Han undrade det igår alltså men jag var osäker på om jag skulle hinna då vi skulle få främmande. De skulle iaf starta klockan 11.00 och kanske fanns chansen att jag skulle hinna. Tidpunkten då gästerna skulle komma var lite flytande. Det var iaf garanterat efter klockan 12.00 Så det slutade med att jag gjorde mig iordning inför cykelturen. Ullis hade knatat ned en halvtimme innan och körde. Jag blev precis färdig innan och Bergis undrade vart jag höll hus. Men när jag var klar, typ 20 sekunder innan, så verkade alla vara klara. Det var fem stycken som skulle dra iväg. Fast en sjätte var också med men han hade typ tjuvstartat. Det tog ett tag innan jag förstod att det var för att han var så grym så han tänkte försöka hinna köra ikapp oss och således kört berget två gånger. Men av erfarenhet så vet jag att även de bästa ambitionerna ibland kan grusas. På vägen upp så stabiliseras tempot och det är rätt behagligt faktiskt. Typ runt 1,8-2.0 watt/kg. Jag var dock lite sliten i benen innan för det här torde vara den femtonde dagen i rad, med Zwift. Jag trodde ju att jag skulle låsa upp "Unemployed" men det hände ingenting igår. Kanske missuppfattade jag hur det fungerade. Men rätt som det var så låstes den upp och förstås lite annat också, på vägen. Något med California också. För att jag hade kör ett visst antal mil. Det var kurva på kurva och lutningen runt 10%, ibland mer och ibland mindre. När jag var typ tre kilometer ifrån så kom Ullis ned och sade att främmandet hade kommit, det var för övrigt hennes pappa och hans fru. Men satan då! Jag kunde jag inte sluta nu. Efter några minuters velande så bestämmer jag mig, efter ett förslag från Bergis, att jag drar på istället. Så kommer jag fram snabbare. Jag kände mig ju ändå rätt fräsch. Nu går jag upp mot 3,0 watt per kilo, och det dröjer inte alltför länge förrän en kille, från vårat gäng, hakar på. Jag ser att han trycker lite bakom mig och jag trycker också på. Efter någon minut, eller två, så är han ikapp och jag försöker att haka på. Men det går för hårt och jag ligger på gränsen, typ 3,6 watt per kilo. Han tappar snart och jag måste också sänka. Sekundrarna mellan oss ökar så sakteliga och det låg länge på runt 5-6 sekunder men det ökade och var lite över 10 sekunder mot slutet fast jag maxar på slutet och det slutade nog med typ 6-7 sekunder iaf. Riktigt skönt att ta i och jag rullade snabbt nedför backen bara för att få några lättare kilometer på kontot. Sen snabbt in i duschen och vara social. Trevligt både med cyklingen och främmandet och det gjorde nog ingenting att jag blev 10-15 minuter sen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 12 april 23:00

Fredag och idag tog jag bilen och eftersom jag höll på glömma bilen en gång var Ullis lite orolig att det skulle hända igen. Då "missade" jag precis anslutningsbussen och det var tur det eftersom jag pratade med Ullis strax efter det och hon undrade ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 11 april 23:00

Torsdag och jag kollade lite på en uppgift som jag kämpat med och hittade lite matnyttigt att ha med.  På jobbet så rullade det på som vanligt och sedan hemåt. När jag väntade på nästa buss så ringer värmeverket, som är de som skall fixa den nya vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 10 april 23:00

Onsdag och dagen började med att jag fotade av två böcker jag köpte igår, det glömde jag att skriva om i gårdagens blogg.  Idag var det ungefär som igår på jobbet. Jag fick också meddelande om att ÖSP ville träffas nu på måndag under dagen men det ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 9 april 23:00

Tisdag och på jobbet var det ungefär som igår. Det tar lite tid att komma in i det men vi får se om det ger med sig. I övrigt var det inget konstigt. Jag fick återigen svar på en uppgift som jag hela tiden får U på och jag förstår inte riktigt varför...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards